تاکید رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان:

ضرورت تغییر رویکرد شهرداری ها به امور فرهنگی و اجتماعی

۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۰۱:۴۳:۰۸
کد خبر: ۳۱۳۴۷۷
ضرورت تغییر رویکرد شهرداری ها به امور  فرهنگی و اجتماعی
علی رضایی گفت: تغییر رویکرد شهرداری ها به امور فرهنگی و اجتماعی ضروری است

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان ، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: تغییر رویکرد شهرداری ها به  امور فرهنگی و اجتماعی ضروری است

در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا که با موضوع هم اندیشی فعالان فرهنگی برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت افزود: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در عرصه ارتقای فرهنگ شهروندی زیر بنای اصلی توسعه شهری است.

رضایی اضافه کرد: رسالت اصلی حوزه فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری ارتقای فرهنگ شهروندی ،توجه به سلامت اجتماعی ، ایجاد نشاط و امید به زندگی برای شهروندان و احیای فرهنگ ویژه شهری است.

وی با اشاراه به اینکه مدیریت شهری به حوزه فرهنگی و اجتماعی نگاه ویژه ای دارد اظهار کرد: هنر یک مدیر فرهنگی بهره گیری هرچه بیشتر از دیدگاه های افراد جامعه بویژه فعالان حوزه فرهنگی و شناخت جامع از افکار عمومی موجود در جامعه است که شورا و شهرداری همدان در این زمینه جلسات هم اندیشی با فعالان فرهنگی را جهت بهره گیری از نظرات کارشناسانه آنها در این حوزه برگزار می کند.

رضایی با بیان اینکه در این جلسات نقطه نظرات مطرح شده و برای اخذ مصوبه به صحن شورا ارجاع داده می شود، اضافه کرد: برگزاری اینگونه جلسات هم اندیشی می تواند برنامه سال آینده را غنی سازی نموده و محتوایی برای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا باشد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز با تبریک هفته دولت و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: رفتار اسلامی دولتمردان بزرگترین تبلیغ در جامعه است و روحانیون در راس فعالیت فرهنگی قرار دارند.

سید احمد حسنی حلم معرفی چهره های شاخص و علمای بزرگ استان را ضروری دانست و افزود: لازم است شورا و شهرداری همدان با همکاری فرهنگیان و دیگر دستگاههای مرتبط تندیس یا عکس این چهره ای برجسته در نقاط مختلف شهر نصب شود چرا که این گونه تصاویر در اذهان مردم ماندگار خواهد بود.

رییس شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه مهمترین موضوع در مباحث فرهنگی را اندیشه دانست و گفت: در ارتقای فرهنگ شهروندی ابتدای امر باید به مباحث اندیشه توجه شود چرا که اگر اندیشه ها پالایش نشود مشکلات همچنان ادامه داشته و حل نخواهد شد.

علی اکبر نظری با تاکید براین که اندیشه ها را باید به درستی پایه گذاری کرد، افز ود:تا زمانی که در آموزشهای فرهنگی و دینی از جمله قرآنی اندیشه قرآنی در ذهن کودکان ایجاد نشود نتایج مطلوبی حاصل نمی شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید مجید موسوی عضو شورای اسلامی شهر همدان  با اشاره به اینکه شهرداری به عنوان یک نهاد خدماتی نقش موثری درارتقای فرهنگ شهروندی دارد گفت: حوزه علمیه باید در حوزه فرهنگی با جدیت وارد شده و بهترین ایده و تفکر را به شورا و شهرداری ارائه دهد.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر توجه به مباحث مسجد محوری اضافه کرد: تشکیل مجمع نخبگان فرهنگی مذهبی ضروری است و اجرای کارهای فرهنگی را باید به خود شهروندان سپرد .

وی افزود: اقدامات فرهنگی نیازمند اختصاص بودجه و اعتبارات ویژه است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین گرجی مدرس حوزه و دانشگاه در این جلسه سه ساعته با بیان اینکه شاخصه های فرهنگی هر شهری حائز اهمیت است افزود: علی رغم اینکه در دوره های قبل شورای اسلامی شهر همدان به امور فرهنگی هم پرداخته می شد اما این موضوع در دور چهارم شورا محسوس تر است و جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام گرجی اضافه کرد: با توجه به اینکه روحانیون با مراجعات شهروندان مواجه هستند بر این اساس آشنایی کامل آنها با اقدامات و فعالیت های شهرداری حائز اهمیت است.

وی به شعار امسال مبنی بر همدلی و همزبانی دولت و ملت نیز اشاره کرد و افزود: لازم است در تحقق این شعار همدلی و همزبانی میان مردم و دولت در لبیک به منویات مقام معظم رهبری اجرایی شود.

شهردار همدان هم توجه شورای اسلامی شهر به مباحث فرهنگی را با اهمیت دانست و گفت: علی رغم گستردگی فعالیت های مدیریت شهری شهرداری در امور فرهنگی نیز اقدامات شایانی را انجام می دهد.

سید مصطفی رسولی ضمن استقبال از برگزاری جلسات مستمر با فعالان فرهنگی  با اشاره به اینکه هدف شورا و شهرداری پیروی از منویات رهبری در توجه به حوزه فرهنگی است یادآور شد: مدیریت شهری آماده همکاری با فعلان فرهنگی و اجتماعی را داشته و از نظرات کارشناسانه آنها استقبال می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز