رئیس اتاق بازرگانی همدان خبر داد:

توسعه روابط تجاری و اقتصادی همدان و غنا

۱۳۹۴/۰۶/۱۱ - ۰۱:۰۹:۵۴
کد خبر: ۳۱۳۸۵۱
توسعه روابط تجاری و اقتصادی همدان و غنا
علی‌اصغر زبردست از توسعه روابط تجاری و اقتصادی همدان و غنا خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری در غنا نیازمند داشتن اطلاعات حقوقی و اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس اتاق بازرگانی همدان ‌در جلسه با سفیر غنا در ایران اظهار داشت: سال گذشته هیئتی از ایران به غنا سفر کرد‌ و جلساتی را با مسئولان این کشور داشت که البته این سفر بیشتر در زمینه همکاری‌های نفتی بود.

وی افزود: در سفر اخیر هیئت اقتصادی ایران به غنا که سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی استان همدان نیز در آن حضور داشتند سایر حوزه‌ها از جمله بخشهای اقتصادی، کشاورزی، معدن، بازرگانی و صنعت نیز مورد بررسی قرار گرفت.

زبردست با اعلام اینکه کشور غنا از نظر منابع و امکانات بسیار غنی است، تصریح کرد: این کشور از نظر امنیتی ضریب بالایی داشته و این موضوع در جذب سرمایه‌گذار اهمیت بسیاری دارد و زمینه برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین همدان و غنا وجود دارد.

وی خطاب به سفیر غنا در ایران عنوان کرد: استان همدان ‌در عرصه کشاورزی سابقه دیرینه‌ای داشته و دارای تجارب بسیاری است که می‌توان در حوزه‌ کشاورزی زمینه‌های همکاری را بین استان همدان و غنا فراهم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه همدان و غنا می‌توانند در زمینه صنایع تبدیلی همکاری کنند، بیان کرد: استان همدان ظرفیت‌های بسیاری دارد که سرمایه‌گذاران کشور غنا نیز می‌توانند در همدان سرمایه‌گذاری کنند.

وی تاکید کرد: باید چارچوب حقوقی لازم برای فعالیت‌هایی که قرار است توسط بخش خصوصی استان همدان در غنا انجام شود، تدوین شود تا امکانات، ظرفیت‌ها، ضوابط، مقررات و محدودیت را شناسایی کرده و بتوان به‌نحو احسن از کسانی که می‌خواهند در غنا فعالیت کنند حمایت کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی همدان یک نسخه از تفاهم‌نامه منعقد شده همدان-آکرا (پایتخت غنا) را به سفیر غنا در ایران تقدیم کرد و گفت: برای همکاری دو جانبه در زمینه‌های مختلف، به اطلاعات مختلف از جمله اطلاعات حقوقی نیاز داریم.

مشاور عالی حقوقی و امور بین‌الملل اتاق بازرگانی همدان نیز در این جلسه گفت: باید اطلاعات حقوقی لازم در زمینه ضوابط، مقررات و ضمانت‌های موردنیاز برای سرمایه‌گذاری در غنا را داشته باشیم تا بتوان نقشه راه مناسبی برای فعالیتهای آینده ترسیم کرد.

جهانبخش نورایی عنوان کرد: جدیت زیادی برای سرمایه‌گذاری توس فعالان اقتصادی همدان در غنا وجود دارد که براین اساس نیازمند حمایت قانونی و در اختیار گذاشتن اطلاعات مفید هستیم تا بتوان عملکرد مطلوبی را رقم زد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز