سروش مقدم

جشنواره پاییزی همدان در راه است

۱۳۹۴/۰۶/۱۷ - ۱۲:۴۵:۰۰
کد خبر: ۳۱۶۰۶۶
جشنواره پاییزی همدان  در راه است
پس از اجرای موفق جشنواره اقوام تابستانی در ملایر و نهاوند همدانی‌ها جشنواره پاییزی برگزار می‌کنند. این جشنواره به همت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان برپا خواهد شد

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،ریحان سروش‌مقدم با بیان اینکه علاوه بر برگزاری جشنواره پاییزه جشنواره‌های دیگری نیز در همدان برگزار خواهد شد، بیان کرد: برپایی جشنواره شیره‌پزی در مانیزان ملایر، جشنواره آلو در ملهمدره اسدآباد، جشنواره ترش و شیرین و جشنواره گردو از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری است.

وی در ادامه سخنانش از افتتاح شبکه گردشگری همزمان با هفته گردشگری خبر داد و گفت: با توجه به قول‌های گرفته شده این شبکه در همدان افتتاح می‌شود و پیگیر هستیم تا مستند‌هایی از همدان در هفته گردشگری از این شبکه پخش شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در ادامه افتتاح تأسیسات گردشگری مانند مجتمع گردشگری الماس ملایر و هتل زند ملایر را از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری بیان کرد و افزود: رونمایی از لباس همدان با عنوان «لباس ماد» از برنامه‌های هفته گردشگری است.

برگزاری جشنواره‌های فصلی و مناسبتی با هدف رونق گردشگری داخلی و نیز توزیع مکانی سفر، چندی است که مورد توجه مسئولان گردشگری کشور قرار گرفته است اما باید دید که در عمل برگزاری این جشنواره‌ها که قطعاً کم هزینه هم نیستند، توانسته شاخص‌های مربوط به گردشگری داخلی را رشد داده و در عمل مقاصد سفر را تنوع بخشد؟

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در این زمینه به همدان‌پیام گفت: برگزاری جشنواره‌های فصلی و مناسبتی در شهرستان‌ها و مقاصد کمتر شناخته شده گردشگری ، راهی کم هزینه و البته مطمئن در جهت توسعه گردشگری پایدار است‌. اما در هر حال در صورتی می‌توان در مورد موفقیت‌آمیز بودن برنامه‌های مربوط به توسعه پایدار اطمینان کامل حاصل کرد که این اتفاق با مشارکت مستقیم جوامع محلی شکل بگیرد.

وی در ادامه افزود: هر اندازه هم که دولت‌ها در زمینه برنامه‌ریزی و اجرا حسن نیت داشته باشند و طرح‌های آنها حساب شده و علمی باشد، تا زمانی که مردم در جریان امور قرار نگیرند و به صورت فعال مشارکت نکنند، احتمال استمرار برنامه‌ها و حصول نتایج مورد نظر کمتر است، زیرا مردم بازوی توانمند برای اجرای موفق برنامه‌های فرهنگی هستند‌. در واقع، با سهیم کردن مردم در برنامه‌های تحولی، در برابر تغییرات با صرف زمان، هزینه و انرژی کمتری، فرهنگ مورد نظر در جوامع نهادینه می‌شود.

  سروش‌مقدم با تأکید بر اثرات مثبتی که ورود گردشگران بر اقتصاد منطقه داشته، خاطرنشان کرد: در طی این سال‌ها که برگزاری این جشنواره‌ها به همت معاونت گردشگری سازمان و مردم شکل گرفته، وضعیت معیشتی مردم در مناطقی که برگزارکننده جشنواره‌های آیینی و محلی بوده‌اند هم دستخوش تغییر و تحول شده است؛ در حقیقت مردم با درک عواید ورود گردشگر به شهر و روستای‌شان، در جست وجوی راه‌هایی برای هر چه جذاب تر کردن این مقاصد، خود بهترین و موثرترین راه‌ها و روش‌ها را به کار گرفته و محل زندگی خود را به سادگی تبدیل به مکانی جذاب برای گردشگران کردند؛ و شاید بتوان گفت، همین سادگی و نزدیکی به طبیعت و روح و اصالت زندگی که در این محیط‌های کمتر دست خورده احساس می‌شود، یکی از اصلی‌ترین عوامل جذب گردشگر به این مناطق به حساب می‌آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز