کمک ۵ میلیارد تومانی مردم همدان برای بازسازی عتبات عالیات

۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۰۸:۲۵:۰۹
کد خبر: ۳۱۸۷۳۵
کمک ۵ میلیارد تومانی مردم همدان برای بازسازی عتبات عالیات
محمدعلی بادامی از کمک ۵ میلیارد تومانی مردم همدان برای بازسازی حرم‌های مطهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان در صحن علنی شورای شهر همدان با اشاره به اینکه ستاد بازسازی براساس تاکیدات مقام رهبری در سال 83 کار خود را آغاز کرد، اظهار داشت: اجرای این کار به دست مجموعه‌های مردمی سپرده شده و سپاه قدس در خارج از کشور عهده‌دار این وظیفه فرهنگی شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان‌ها نیز فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: بخشی از کار همچون وضعیت حرم‌ها از نظر نظافت، بازسازی نقاط تخریب شده و نوسازی امکانات در قالب اقدامات مقدماتی انجام می‌شود.

وی مرمت و مقاوم‌سازی حرم‌های مطهر در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا را از اقدامات میان‌مدت برای حرم‌ها اعلام کرد و گفت: خوشبختانه اقدامات لازم در این زمینه از سال‌های گذشته آغاز شده و تا سال 90 اقداماتی در این زمینه اجرایی شده است.

بادامی با اعلام اینکه از سال 91 به بعد توسعه حرم‌ها در چهار حرم مطهر آغاز شده است، تصریح کرد: تمامی شهرهای کشور در امر بازسازی عتبات عالیات دخیل بوده و این امر تنها مختص یک جبهه خاص نیست.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان با اعلام اینکه امروز شاهد سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد تومانی در حرم‌های مطهر در عراق هستیم، عنوان کرد: این کمک‌های به دولت و مردم عراق مربوط نبوده و تنها برای حرم‌های مطهر هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه از این میزان دو هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و اثربخشی خود را نشان داده است، تاکید کرد: در حال حاضر برای پروژه بزرگ صحن الزهرا(س) در منطقه صافی صفا کنار دیوار حرم حضرت علی(ع) هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان با اعلام اینکه این پروژه باید در مدت 6 سال اجرایی شود، بیان کرد: بخشی از آن در اربعین امسال به بهره‌برداری رسیده و زائران در آن اسکان پیدا می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه بازسازی حرم‌های مطهر در مقابل تخریب وهابیت و داعش حرکت بسیار خوبی است، اظهار داشت: بخشی از اراضی بین‎الحرمین توسط تولیت حرم امام حسین(ع) خریداری شده و در اختیار ستاد بازسازی ایران قرار گرفته شده تا مورد بازسازی قرار گیرد.

بادامی تصریح کرد: برای احداث بیمارستان 220 تخت‌خوابی سیدالساجدین(ع) 800 میلیارد تومان هزینه شده که مهر ماه امسال به بهره‌برداری رسیده تا به زائران خدمات ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه 129 نیروی افتخاری در سراسر استان همدان در این زمینه فعالیت می‌کنند، بیان کرد: 10 ستاد بازسازی در سطح شهرستان‌های استان همدان فعال بوده ولی متاسفانه در حال حاضر با مشکل محل کار مواجه هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان اظهار داشت: تاکنون پنج میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی همچون سیمان، میلگرد و نیازهای دیگر از سوی مردم استان همدان برای بازسازی عتبات عالیات به ستاد ارائه شده است.

وی با اعلام اینکه 14 کیلوگرم طلا از سوی مردم استان همدان به ستاد بازسازی ارائه شده است، عنوان کرد: تاکنون هزار نفر نیروی انسانی برای کار در پروژه‌های حرم‌های مطهر از استان همدان اعزام شده‌اند.

بادامی درباره همکاری شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها با ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز گفت: جمع‌آوری کمک‌های مردمی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی در این زمینه، همکاری در زمینه پروژه‌ها و شناسایی خرین زمینه‌های همکاری بین دو نهاد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز