۱۹ منطقه نمونه گردشگری در همدان وجود دارد

۱۳۹۴/۰۶/۲۵ - ۰۹:۵۲:۵۵
کد خبر: ۳۱۹۲۸۵
۱۹ منطقه نمونه گردشگری در همدان وجود دارد
خاکسار گفت: در استان همدان 19 منطقه نمونه گردشگری تعریف شده که سه منطقه آن در شهر همدان واقع شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون گردشگری همدان شامگاه سه‌شنبه در اجلاس ماهانه اتاق اصناف همدان با بیان اینکه تأسیسات گردشگری مشمول قانون نظام صنفی نبوده و مشمول مقررات سازمان میراث فرهنگی خواهد بود، اظهار کرد: البته این تصمیم که به تازگی مورد تأیید مسئولان ارشد قرار گرفته نافی نظارت دستگاه‌های تعریف شده و اصناف نیست.

وی با تأکید بر اینکه تمام تأسیسات گردشگری از یک مرجع مجوز می‌گیرند، افزود: مجموعه هگمتانه 50 هکتار است که با تأمین اعتبار 10 میلیارد تومان در سفر مقام معظم رهبری به استان، بخشی از آن حریم تصرف شده و در سفر رئیس جمهور نیز اعتباری برای تصرف سایر بخش‌های باقیمانده اخذ شد.

علی خاکسار  با بیان اینکه بازار همدان مجموعه بی‌نظیری از دوران قاجار است، تصریح کرد: این مجموعه ظرفیت ثبت جهانی دارد که برای تحقق آن به همکاری همه‌جانبه نیازمند است.

وی با بیان اینکه مرمت بازار که در اختیار بخش خصوصی است به صورت مشارکتی انجام می‌شود، ادامه داد: در استان همدان 19 منطقه نمونه گردشگری تعریف شده که سه منطقه آن در شهر همدان واقع شده است.

خاکسار با بیان اینکه ناحیه فرودگاه، گنجنامه و حیدره این سه منطقه را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: مطالعات اولیه این مناطق انجام شده و برخی دارای طرح جامع هم هستند.

وی با بیان اینکه 6 اثر شاخص را برای ثبت جهانی معرفی کرده بودیم که در سفر اخیر رئیس جمهور به استان مجموعه بازار و بافت را هم به آن افزودیم، گفت: برای ثبت این آثار نباید در آن دخل و تصرف شود و مسقف کردن نیز تنها باید حالت پوششی داشته باشد.

خاکسار با تأکید بر اینکه توسعه گردشگری فرادستگاهی است و همه باید مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: تاکنون همدان به عنوان شهر عبوری شناخته شده و مقصد گردشگری نبوده است، بنابراین اقامت گردشگران دو یا سه شب بیشتر نیست.

وی با بیان اینکه معتقدیم همدان در زمینه گردشگری موفق می‌شود، ادامه داد: همدان جزو پنج استان برتر در حوزه برخورداری از آثار تاریخی و 10 استان برتر در حوزه مناطق طبیعی است.

معاون گردشگری همدان با بیان اینکه معرفی هرچه بهتر همدان باعث رونق گردشگری می‌شود، خاطرنشان کرد: یک ماه گذشته میزبان 70 مستندساز کشور بودیم که قرار شد 50 مستند از استان همدان ساخته و در شبکه‌های مختلف پخش شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز