دبیر ستاد اقامه نماز همدان

در بحث نرم‌افزاری وضعیت مطلوبی در بحث نماز نداریم

۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۱۳:۱۰:۵۵
کد خبر: ۳۲۷۱۸۵
در بحث نرم‌افزاری وضعیت مطلوبی در بحث نماز نداریم
حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم تصریح کرد: در بحث نرم‌افزاری نمی‌توان گفت وضعیت مطلوبی داریم اما وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده و باید همه مسئولان در تشویق کارمندان به اقامه نماز اول وقت تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، دبیر ستاد اقامه نماز همدان ظهر امروز در حاشیه برگزاری گردهمایی دبیران اقامه نماز ادارات و دستگاه‌های استان همدان اظهار کرد: این گردهمایی در دو محور توجه مسئولان نماز در دستگاه‌ها به مبحث نظارت و ارزیابی با ارائه شاخص‌های ارزیابی و گردهمایی آموزشی پیگیری می‌شود.

وی گفت: امیدواریم این جلسات از سبک جدیدی برخوردار باشد و گام‌ بلندی در نهادینه کردن فریضه نماز در جامعه برداشته شود.

دبیر ستاد اقامه نماز در استان همدان خاطر‌نشان کرد: به منظور ترویج و توسعه نماز و تعمیق آن در جامعه، باید همه مسئولان مرتبط تلاش کنند.

وی هدف از برگزاری این گردهمایی را ترویج اخلاق و رفتار نمازی در جامعه دانست و افزود: در صورت تحقق این امر تحقق جامعه رشدیافته اسلامی را شاهد خواهیم بود که با معرفت دقیق و آموزش به «رفتار» تبدیل می‌شود.

حسنی‌حلم ادامه داد: امسال دومین دوره این گردهمایی با حضور 80 شرکت‌کننده در حال پیگیری است و اوایل زمستان نیز یک دوره برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه ستاد اقامه نماز برای دستیابی به اهداف کلی؛ کارهای آموزشی، فرهنگی و نظارت را در دستور کار دارد، بیان داشت: مقدمات و عرصه کار فراهم شده و برای همه اقشار برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

دبیر ستاد اقامه نماز در استان همدان در خصوص طرح نمازیاوران تصریح کرد: نماز یاوران از مباحث مهم ترویج و توسعه فرهنگ نماز در جامعه است که هدف آن سوق دادن مردم به نماز و اخلاق در تمام عرصه‌ها و به ویژه از طریق جوانان است.

وی در خصوص جشنواره نماز نیز یاد‌آور شد: امسال به دلیل درخواست سایر استان‌ها برای استفاده از ظرفیت موجود چهارمین دوره جشنواره در گلستان برگزار شد.

حسنی‌حلم ادامه داد: سه جشنواره برای نخستین‌بار در کشور با ابتکار استان در همدان برگزار شد و سایر استان‌ها نیز خواستار بهره‌گیری از این ظرفیت شدند، امیدواریم که جشنواره در سال‌های آینده به استان بازگردد.

وی در تشریح وضعیت دستگاه‌های اجرایی در مقوله نماز اظهار کرد: در دستگاه‎های اجرایی دو محور سخت‎افزاری و نرم‌افزاری نماز مورد بحث است.

دبیر ستاد اقامه نماز در استان همدان یاد‌‌آور شد: در بحث سخت‌افزاری با 95 درصد فضای فیزیکی نمازی مناسب در ادارات استان؛ وضعیت مطلوبی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در بحث نرم‌افزاری نمی‌توان گفت وضعیت مطلوبی داریم اما وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده و باید همه مسئولان در تشویق کارمندان به اقامه نماز اول وقت تلاش کنند.

حسنی‌حلم با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت موجود برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه تلاش کنیم گفت: باید از وجود  ائمه جماعات جوان برخوردار شویم.

وی خاطر‌نشان کرد: با تلفیق نیروی جوان و تجارب بزرگان باید سعی بر ایجاد جامعه نمازی در همه جا اعم از ادارات، مساجد، دانشگاه‎ها و مدارس شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز