گرامیداشت یاد و خاطره شهید چیت سازیان امروز در همدان

۱۳۹۴/۰۷/۱۶ - ۱۰:۱۶:۴۸
کد خبر: ۳۲۷۴۳۰
گرامیداشت یاد و خاطره شهید چیت سازیان امروز در همدان
بیست و هشتمین یادواره فرمانده دلاور سردار شهید علی چیت‌سازیان و یکصد شهید اطلاعات عملیات لشکر 32 سپاه انصارالحسین همدان امروز برگزار می شود .

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان ، ناصر عارف ، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان گفت : این مراسم از ساعت 19 امروز با حضور فرماندهان ، رزمندگان وپیشکسوتان دفاع مقدس در سالن ولایت (شرکت گاز) واقع در میدان شیر سنگی همدان برگزار می شود .

شهید علی چیت سازیان سال 1341 همزمان با روز ولادت امیرالمؤمنین در همدان متولد شد و با فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل ارتش 20 میلیونی از طریق هنرستان وارد بسیج شد و در پادگان آموزشی قدس همدان آموزش‌های نظامی را گذراند.

هوش و ذکاوت او در کسب فنون نظامی به قدری بود که در مدت کوتاهی به عنوان فرمانده نیروهای آموزشی انتخاب شد.

پس از آن او فرمانده مرکز آموزش نظامی شد. نیروهایی که توسط علی آموزش دیده‌اند بالغ بر چندین هزار نفر هستند.

با آغاز جنگ‌تحمیلی و تجاوز دشمن بعثی به خاک مقدس جمهوری اسلامی با تشکیل و قبول فرماندهی گردان انصار الحسین (ع) و به عهده گرفتن مسئولیت آموزش جنگ‌های کوهستانی در این گردان، به منطقه عملیاتی رفت.

علی چیت‌سازیان با تشکیل لشکر انصار الحسین (ع) در همدان به عنوان فرمانده اطلاعات و عملیات این یگان برگزیده شد و در بیشترعملیات‌هایی که توسط رزمندگان برای مقابله با متجاوزان صورت می‌گرفت از جمله عملیات‌های والفجر 2 ، 5 و 8 شرکت کرد.

او چند بار در این عملیات‌ها مجروح شد اما هربار با جدیتی بیشتر و عزمی راسخ‌تر به جبهه بر می‌گشت.

علی چیت‌سازیان در عملیات‌های کربلای 4 و 5 هم به عنوان فرمانده محور عملیاتی لشکر انصارالحسین (ع) به مبارزه با دشمنان خدا پرداخت و رشادت‌هایی را از خود به یادگار گذاشت.

در نهایت روز چهارم آذر 1366 در حین انجام یک مأموریت گشت شناسایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیش از او برادرش امیر هم شهید شده بود.

شهید علی چیت‌سازیان ، نابغه اطلاعات و عملیات بارها در دوران جنگ تحمیلی توانسته بود با نفوذ به خاک دشمن به زیارت امام حسین (ع) برود .

فرماندهان عراقی او را عقرب زرد می‌نامیدند و صدام برای سرش جایزه تعیین کرده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز