آمادگی بیش از دو هزار هئیت مذهبی برای مراسم ماه محرم در همدان

۱۳۹۴/۰۷/۲۳ - ۱۲:۳۳:۰۳
کد خبر: ۳۲۹۹۹۹
آمادگی بیش از دو هزار هئیت مذهبی برای مراسم ماه محرم در همدان
حجت الاسلام علی مراد کیانی گفت: امسال در ایام محرم دو هزار و ۱۰۰ هئیت مذهبی ثبت شده برای مراسم ماه محرم به عزاداری می پردازند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی همدان  از حضور دو هزار و 100 هیات مذهبی ثبت شده در مراسم ماه محرم خبرداد و به خبرنگار شبستان اظهار کرد: تمامی هیات مذهبی در ماه محرم به پایگاهی برای انتقال ارزش‌های والای عاشورا تبدیل خواهند شد.

 

وی افزود: بسیاری از هیات مذهبی مقدمات فعالیت خود را برای ایام محرم آغاز کردند و انتظار می رود سایر هیات مذهبی در تعامل با یکدیگر برنامه های محرم خود را اجرایی کنند.

 

وی تصریح کرد: توجه به محتوای فرهنگی عزاداری ها، استفاده از اشعار حماسی و فاخر و پرهیز از آلات، ادوات موسیقی و حمل تمثال را از ضرورت های مراسم عزاداری است.

 

حجت الاسلام کیانی ابراز کرد: هفته نخست ماه محرم با نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده و این دو فریضه الهی در رأس امور هیات مذهبی نهادینه می شود.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی همدان ابراز کرد: در سال های گذشته دسته عزاداری ویژه بانوان در خیابان های همدان به سوگواری می پرداختند که این حرکت از سوی سازمان تبلیغات اسلامی منع شد.

 

وی بیان کرد: همچنین در راستای فرهنگسازی عدم تجمع بانوان در میدان امام خمینی(ره) در هنگام عزاداری دسته جان مکان هایی برای این قشر از جامعه برای عزاداری آنان تعبیه شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز