معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان

تامین ماهانه ۱۵۰۰ تومان سبوس برای دامداری‌های استان

۱۳۹۴/۰۷/۲۹ - ۱۱:۳۵:۰۸
کد خبر: ۳۳۲۰۶۵
تامین ماهانه ۱۵۰۰ تومان سبوس برای دامداری‌های استان
محمد نظرپور با بیان این مطلب که ماهانه 1500 تومان سبوس برای دامداری‌های استان همدان تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: 600 تن از سبوس مورد نیاز دامداری‌ها در خود استان و 700 تن هم از سایر استان‌ها تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: در حال حاضر شرایط بیمه کردن کلیه دام، طیور و کلونی‌های زنبور فراهم شده است.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان از دولت انتظار دارند حمایت بیشتری از بیمه بخش کشاورزی صورت گیرد چراکه این بخش با ریسک بالایی همراه است.

نظرپور با بیان این‌که سطح بیمه در بخش دام و زنبورعسل پایین است، گفت: سطح بیمه در این دو بخش 20 درصد است.

وی علت پایین بودن سطح بیمه در بخش دام و زنبورداری را به‌صرفه نبودن بیمه و تاخیر در پرداخت‌ها عنوان کرد و گفت: تولیدکنندگان برای بیمه کردن محصولات خود شرایط صندوق بیمه را بررسی کرده و وقتی این شرایط برای آن‌ها صرفه اقتصادی نداشته باشد از بیمه کردن محصولات خود صرف‌نظر می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: یکی از گلایه‌های تولیدکنندگان بخش دام و زنبورعسل این است که روند بررسی خسارت و پرداخت‌ها طولانی است، برهمین اساس تولیدکننده رغبتی به بیمه کردن محصولات خود ندارد.

نظرپور یادآور شد: سازمان جهادکشاورزی همه ساله ترویج و اطلاع‌رسانی درباره بیمه کردن محصولات کشاورزی به تولیدکنندگان را انجام می‌دهد.

وی درخصوص تامین سبوس دامداران نیز گفت: دامداری‌های استان همدان سالانه به 496 هزار تن سبوس نیاز دارند.

وی با بیان این مطلب که ماهانه 1500 تومان سبوس برای دامداری‌های استان همدان تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: 600 تن از سبوس مورد نیاز دامداری‌ها در خود استان و 700 تن هم از سایر استان‌ها تامین می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: باید توجه شود که سبوس غذای اصلی دام نبوده بلکه به همراه ذرت، کنجاله‌‎ها و کاه و کلش در ترکیب کنسانتره استفاده می‌شود.

نظرپور اظهار کرد: اگر قیمت سبوس آزاد شده و تابع عرضه و تقاضا شود تعاونی‌ها می‌توانند به راحتی سبوس مورد نیاز را تامین کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز