آغاز نام نویسی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی در همدان

۱۳۹۴/۰۹/۲۸ - ۱۳:۰۲:۳۷
کد خبر: ۳۵۱۰۴۶
آغاز نام نویسی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی در همدان
همزمان با سراسر کشور نام نویسی از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز شنبه در هفت حوزه انتخابیه استان همدان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اعلام این مطلب گفت: طبق برنامه انتخابات، نام نویسی داوطلبان نمایندگی دوره دهم مجلس شورای اسلامی به مدت یک هفته و تا پایان روز جمعه چهارم دی ماه ادامه دارد.

محمدابراهیم الهی تبار با ذکر اینکه فرآیند انتخابات طبق برنامه زمانبدی پیش می رود اظهار کرد: تمامی هیات های اجرایی انتخابات شکل گرفته و فعالیت خود را از امروز آغاز کرده اند.

وی به داوطلبان توصیه کرد: پیش از حضور در حوزه انتخابیه و نام نویسی برای شرکت در دهمین دور انتخابات مجلس پرسشنامه اعلام داوطلبی را به خوبی مطالعه کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان تاکید کرد: همراه داشتن مدارک و مستندات مورد نیاز برای ثبت نام در انتخابات مجلس الزامی است.

الهی تبار افزود: نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس در هفت حوزه انتخابیه انجام شده و در فرمانداری کبودراهنگ و فامنین ثبت نامی انجام نمی شود.

استان یک میلیون و 750 هزار نفری همدان با 9 شهرستان و هفت حوزه انتخابیه دارای 9 کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده با این توضیح که حوزه انتخابیه شهرستان ملایر دارای دو کرسی نمایندگی در مجلس است.

همچنین دو شهرستان همدان و فامنین یک حوزه انتخابیه محسوب می شوند که این حوزه دارای دو کرسی نمایندگی در خانه ملت است.

با وجود اینکه هر 10 سال یکبار حوزه های انتخابیه رصد شده و با در نظر گرفتن مولفه هایی از جمله جمعیت به شمار حوزه های انتخابیه افزوده می شود ولی این طرح همچنان در این دور از انتخابات اجرا نشد.

طبق بررسی های صورت گرفته قرار بود دو شهرستان بهار و کبودرآهنگ که دارای یک نماینده در مجلس هستند مجزا شوند که با وجود عملیاتی نشدن این طرح این دو شهرستان همچنان می توانند یک صندلی مجلس را تصاحب کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز