رئیس اداره ثبت احوال نهاوند خبر داد

افزایش ۳ درصدی ازدواج در نهاوند

۱۳۹۴/۱۰/۱۳ - ۱۰:۱۹:۰۶
کد خبر: ۳۵۶۶۲۳
افزایش ۳ درصدی ازدواج در نهاوند
علی بختیاری از ثبت یک‌هزار و 485 واقعه ازدواج در نهاوند خبر داد و افزود: به طور میانگین روزانه در نهاوند پنج واقعه ازدواج به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش دارد.

 

رئیس اداره ثبت احوال نهاوند خبر داد

ثبت 1485 واقعه ازدواج در نهاوند طی امسال

گفت: از ثبت یک‌هزار و 485 واقعه ازدواج در نهاوند طی 9 ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس اداره ثبت احوال نهاوند با بیان اینکه آمار ولادت در نهاوند طی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد، اظهار کرد: به ازای تولد هر 100 نوزاد دختر، 102 نوزاد پسر متولد می‌شود.

وی از تولد 2 هزار و 597 نوزاد در 9 ماهه امسال خبر داد و  گفت: از این تعداد یک‌هزار و 296 نوزاد در شهر و یک‎هزار و 301 نوزاد در روستاها متولد شده‌اند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نهاوند ادامه داد: از بین متولدشدگان، یک‌هزار و 314 نوزاد پسر و یک‌هزار و 283 نوزاد دختر بوده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که تاکنون به طور کامل در نهاوند حل نشده است عدم مراجعه به موقع والدین برای دریافت شناسنامه نوزاد و یا عدم مراجعه بازماندگان برای ثبت واقعه فوت است.

بختیاری اضافه کرد: هنوز این اتفاق در نهاوند در مهلت قانونی رخ نمی‌دهد این در حالی است که مهلت مراجعه برای ثبت واقعه فوت در نهاوند 15 روز و برای ثبت واقعه ولادت 10 روز است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در این مدت 745 مورد واقعه وفات به ثبت رسیده است، اضافه کرد: 367 مورد آن در شهر و 378 مورد آن در روستاها رخ داده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش آمار فوتی‌ها در نهاوند را شاهد هستیم.

بختیاری مهمترین علت فوت در نهاوند را بیماری‌های قلبی و عروقی دانست و گفت: سرطان‌ها، و دیگر بیماری‌ها و تصادفات در مراحل بعدی علت فوت در نهاوند هستند.

وی در ادامه از ثبت یک‌هزار و 485 واقعه ازدواج در نهاوند خبر داد و افزود: به طور میانگین روزانه در نهاوند پنج واقعه ازدواج به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش دارد.

وی اضافه کرد: در این مدت 325 مورد واقعه طلاق به ثبت رسیده که 211 مورد در شهر و 114 مورد در روستاها بوده است.

رئیس ثبت احوال شهرستان نهاوند گفت: بیشترین واقعه طلاق در نهاوند در بین مردان در سن 25 تا 29 سال و در زنان در سن 22 سال رخ داده است.

وی افزود: البته از آن جا که دفتر ثبت طلاق در نهاوند چند ماهی است که فعال شده است، فعلا ثبت این واقعه در 9 ماهه امسال در نهاوند هنوز آمار مشخصی ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز