موارد ابتلا به بیماری ام اس در همدان بالاست

۱۳۹۴/۱۱/۰۱ - ۰۸:۳۵:۱۶
کد خبر: ۳۶۳۶۸۳
موارد ابتلا به بیماری ام اس در همدان بالاست
دکتر مهردخت مزده گفت: بیماری اسرار آمیز ام اس رو به رشد است و بر اساس گفته های متخصصان در آینده در هر خانواده ایرانی یک بیمار مبتلا به ام اس وجود خواهد داشت .

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ متخصص مغز و اعصاب اظهار داشت: بیماری ام اس بیماری مختص اعصاب مرکزی است و ایجاد لکه های سفید یا پلاک های متعددی در مغز می کند که باعث تخریب بافت سفید مغز می شود.

وی افزود: شیوع این بیماری در بین بانوان دو برابر آقایان است و بیشتر در سن 20 تا 35 سالگی آغاز می شود.                       

 مزده گفت: علت واقعی این بیماری مشخص نیست اما کمبود ویتامین ها می تواند زمینه ایجاد این بیماری را فراهم کند.

مزده در ادامه گفت: خشکی یا گرفتگی عضلات، فلج شدن بخصوص پاها، مشکلات ذهنی از جمله فراموشی و یا عدم تمرکز، افسردگی ، دوبینی یا تاری دید، صرع یا بیهوشی و اختلال در کنترل ادرار ومدفوع را می توان از نشانه های ام اس بیان کرد که می تواند موقتی یا دائم باشد.                    

مزده تاکید کرد: هرچند درمانی برای ام اس وجود ندارد اما استفاده از ویتامین ها استراحت کافی آرامش روحی وروانی استفاده از کلاس های ورزشی، استفاده از میوه و سبزیجات تازه می تواند روند پیشرفت بیماری را کاهش دهد.                          

  محمد صادق زهدی رئیس انجمن ام اس همدان هم گفت: پرداخت هزینه های دارویی، استفاده از خدمات فیزیوتراپی با تخفیف ویژه، صدور رایگان دفترچه های درمانی انجام رایگان ،پالس ترابی، توزیع سبد غذایی، برگزاری کلاس های ورزشی و مشاوره از جمله خدمات ارائه شده توسط این انجمن است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز