معاون کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران:

تصویب طرح‌های جامع و تفصیلی ۳ شهر استان همدان

۱۳۹۴/۱۱/۰۷ - ۱۱:۳۵:۰۸
کد خبر: ۳۶۶۳۲۳
تصویب طرح‌های جامع و تفصیلی ۳ شهر استان همدان
بیژن ابراهیمی از تصویب طرح‌های جامع و تفصیلی طرح‌ تفصیلی و جامع شهرهای سامن، زنگنه و جوکار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران صبح چهارشنبه در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در همدان اظهار داشت: طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای سامن، زنگنه و جوکار واقع در محدوده شهرستان ملایر موردبررسی قرار گرفت و ضمن رفع مغایرت‌های اساسی درزمینهٔ الحاق اراضی به محدوده شهری به تصویب رسید.

معاون کمیته شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص محور ارتباطی شهر زنگنه اظهار داشت: شهر زنگنه محور ارتباطی همدان و اراک است که در طرح جامع دو میدان برای این شهر پیش‌بینی‌شده است.

بیژن ابراهیمی ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته یکی از میدان‌ها ۲۰۰ متر و دیگری ۲۸۰ متر به سمت خارج طرح رفته است.

وی با اشاره به اینکه شهر زنگنه بعد از قم دومین ایستگاه است که بسیار موردتوجه قرار دارد، بیان کرد: طبق قانون باید با دکه‌هایی که در حریم جاده قرار دارد برخورد شود.

وی بابیان اینکه در طرح‌ تفصیلی و جامع شهرهای سامن، زنگنه و جوکار به‌دنبال رفع مغایرت‌ها هستیم، عنوان کرد: در طرح سامن و جوکار به ترتیب ۲۶ هکتار و ۸ هکتار از باغات درجه یک به محدوده شهری اضافه شده که باید این باغات از طرح تفصیلی خارج شوند.

ابراهیمی افزود: این مغایرت‌ها با تصویب در شورای برنامه‌ریزی و کمیسیون ماده ۵ استان همدان به کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری برای بررسی و تایید نهایی ابلاغ شده و براساس قانون طرح‌های جامع و تفصیلی به تصویب می‌رسند.

شهردار شهر زنگنه نیز با بیان اینکه زنگنه در مسیر راه کربلا قرار دارد و بعد از قم دومین ایستگاه است، اظهار داشت: بیشتر درآمد مردم شهر زنگنه از مغازه ها و دکه های موجود سوغات سرا در مسیر تامین می شود.

شهاب الدین تقوی ادامه داد: راه اندازی دکه ها در مسیر تردد موجب خراب شدن ظاهر شهر می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز