مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان:

سن اعتیاد در زنان به ۱۵ سال کاهش یافته است

۱۳۹۴/۱۱/۰۸ - ۰۹:۵۲:۳۶
کد خبر: ۳۶۶۶۵۱
سن اعتیاد در زنان به ۱۵ سال کاهش یافته است
طاهره دوروزی با بیان اینکه سن اعتیاد در زنان به 15 سال کاهش یافته است، گفت: مهمترین آسیب در بخش زنان گرایش آنان به مصرف مواد مخدر است که سعی داریم با حفظ حساسیت آن در سطح جامعه، همکاری خود را با سازمان‎های مردم‌نهاد در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد استان گسترش دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان در جمع اعضای شورای مرکزی سازمان‌های مردم نهاد استان همدان با اشاره به ظرفیت‎های مطلوب در تشکل‌های مردمی در پیشبرد برنامه‎های فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار بالایی برخوردار هستند که می‌توانند با مشارکت و تعامل مستمر و برنامه‌ریزی شده به تحقق سیاست‌های دولت در حوزه اجتماعی کمک کنند.

وی افزود: زنان جامعه ما در معرض آسیب‌های پیدا و پنهانی هستند که متاسفانه در برخی گزارشات گرایش به مصرف مواد مخدر و نیز بالا بودن آسیب‎های روانی مشکلاتی را برای آنان و جامعه ایجاد کرده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با بیان بخشی از عملکرد دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: این دفتر آموزش زنان، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد و افزایش سطح سلامت جسمانی و روانی زنان را در اولویت‌های کاری خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه سن اعتیاد در زنان به 15 سال کاهش یافته است، گفت: مهمترین آسیب در بخش زنان گرایش آنان به مصرف مواد مخدر است که سعی داریم با حفظ حساسیت آن در سطح جامعه، همکاری خود را با سازمان‎های مردم‌نهاد در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد استان گسترش دهیم.   

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متولی کنوانسیون حقوق کودک در استان دفتر امور بانوان و خانواده است که اولین کارگروه آن نیز برگزار شده و تلاش داریم در این حوزه از ظرفیت سمن‎های فعال در این بخش بهره بگیریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: بر اساس آمار موجود 44 تشکل در حوزه فرهنگی و اجتماعی، تحکیم خانواده و بانوان به ثبت رسیده که از این تعداد 34 تشکل به صورت تخصصی در حوزه زنان فعال هستند.

نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد در هیئت نظارت استان همدان نیز با ارائه گزارشی از روند فعالیت‎ها و اقدامات سمن‎های استان، ادامه داد: در حال حاضر 303 سمن ثبت شده در قالب هشت اتاق فکر با حوزه‌های تخصصی فعال هستند.

فاطمه شیرانی حضور زنان در تشکل‎ها را بسیار فعال و باانگیزه برشمرد و افزود: به لطف نظام جمهوری اسلامی و سیاست‎های فرهنگی دولت یازدهم، زنان هیچ گونه مانعی برای فعالیت اجتماعی در چارچوب اصول، ارزش‎ها و اخلاقیات ایرانی و اسلامی ندارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز