رئیس هیات سوارکاری استان

سوارکاران همدانی در رده های پایه حرف اول را در کشور می‌زنند

۱۳۹۴/۱۱/۲۸ - ۰۸:۴۸:۰۶
کد خبر: ۳۷۴۳۷۵
سوارکاران همدانی در رده های پایه حرف اول را در کشور می‌زنند
برقعی با بیان اینکه در‌ حال حاضر سوارکاران همدانی در رده نونهالان و نوجوانان حرف اول را در کشور می‌زنند، گفت: ۲۲۰ سوارکار ساماندهی شده در بخش آقایان و بانوان در استان همدان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس هیات سوارکاری همدان در جشنواره استعدادیابی سوارکاری همدان گفت: خوشحالم در خانواده‌ای بزرگ و یکدل به نام سوارکاری فعالیت می‌کنیم. در این مجموعه اتحاد حرف اول و آخر را می‌زند.

سیدوحید برقعی خاطرنشان کرد: قطع به یقین علاوه بر مربیانی که امروز مورد تجلیل قرار گرفتند نفرات دیگری نیز برای سوارکاری زحمت کشیده‌اند. از زحمات مدیران باشگاه های سوارکاری نیز نهایت تشکر را دارم.

رئیس هیات سوارکاری استان همدان با بیان اینکه در‌ حال حاضر سوارکاران همدانی در رده نونهالان و نوجوانان حرف اول را در کشور می‌زنند، گفت: ۲۲۰ سوارکار ساماندهی شده در بخش آقایان و بانوان در استان همدان فعالیت می‌کنند.

برقعی عنوان کرد: برگزاری مسابقات مختلف، برپایی کلاس‌های آموزشی، اجرای طرح‌های استعدادیابی و برگزاری کلاس‌های مربی‌گری و داوری در استان همدان بر اساس یک تقویم سالانه از ابتدای سال پیش‌بینی‌ شده است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف در همدان بیان کرد: امسال ۲۱ هفته مسابقات درون استانی برگزار شده که به دلیل سردی هوا این مسابقات از ابتدای آبان ماه متوقف شد و دوباره از اسفند پیگیری می‌شود.

رئیس هیات سوارکاری استان همدان با اشاره به دیرینه سوارکاری همدان گفت: ورزش سوارکاری به طور کلاسیک در همدان با تاسیس باشگاه سوارکاری مهدی مکاره‌چی در سال ۵۳ آغاز شد که از نخستین باشگاه‌های سوارکاری ایران بود.

وی افزود: استان همدان در رشته پرش با اسب از استان‌های مطرح کشور به شمار می‌آید و از نظر زیرساخت‌ها و استعداد سوارکاران نیز ظرفیت بالایی دارد و باید با توجه به استعدادیابی پشتوانه سازی خوبی برای سوارکاری همدان صورت گیرد.

رئیس هیأت سوارکاری استان همدان خاطرنشان کرد: با احداث زیرساخت‌های ورزش سوارکاری در شهرستان‌های استان توسط بخش خصوصی سوارکاری همدان در آینده‌ای نزدیک به پیشرفت محسوسی دست می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته و اسناد موجود، غرب کشور از جمله دشت‌های همدان، کردستان و کرمانشاه خاستگاه اسب در دنیاست، گفت: از ۵۰ سال پیش پرورش اسب اصیل ایرانی به همت «مهری قره‌گوزلو در اسطبل » در روستای ورکانه همدان شکل گرفت. پیش از انقلاب نیز مهندس مکارچی سرمایه‌گذری وسیعی در پرورش نژادهای مختلف اسب از جمله اسب کرد، ترکمن و دخون در همدان کرد. به تدریج با گسترش فعالیت باشگاه‌های سوارکاری در همدان نژادهای دیگر اسب از جمله نژادهای اروپایی هم وارد استان همدان شدند.

برقعی ادامه داد: در شهر همدان ۵ باشگاه سوارکاری فعالیت می‌کنند و شهرستان‌های اسدآباد، نهاوند، رزن، صالح‌آباد و بهار نیز هر کدام یک باشگاه دارند. باشگاه سوارکاری تویسرکان نیز در حال احداث است.

وی با تأکید بر اینکه استان همدان استعداد‌های فراوانی در این رشته ورزشی دارد، اظهار کرد: امیدواریم با اجرای برنامه‌ها و تمرینات منظم و حضور در میادین مختلف شاهد کسب موفقیت‌های بیشتر ورزشکاران در سوارکاری باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز