افزایش ۲ درصدی مصرف آب در همدان به دلیل خانه تکانی عید

۱۳۹۴/۱۲/۰۱ - ۱۲:۱۷:۴۰
کد خبر: ۳۷۵۵۹۲
افزایش ۲ درصدی مصرف آب در همدان به دلیل خانه تکانی عید
نیکداد گفت: از اواخر بهمن ماه و آغاز ماه پایانی سال، شیب دو درصدی افزایش مصرف آب را در همدان شاهد بودیم که ممکن است بیشتر هم شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان با تأکید بر اینکه مصرف روزانه آب شرب در شهر همدان 130 هزار مترمکعب و یک‌هزار و 500 لیتر در ثانیه است، اظهار کرد: کاهش مصرف آب به این میزان مصرف در همدان، حاصل اقدامات مدیریتی در شبکه، زون‌بندی مخازن و تقلیل فشارها است.

وی تصریح کرد: در سال 91، میزان مصرف یک‌هزار و 700 لیتر در ثاینه بود و در سال‌های قبل به یک‎هزار و 900 لیتر هم می‌رسید که بر این اساس اقدامات مدیریت فشار صورت گرفت.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به فصل خانه‎تکانی در اواخر سال اضافه کرد: با شروع فصل اسفندماه روند خانه تکانی آغاز شد و با توجه به این سنت مصرف آب افزایش می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه در سال‌های گذشته مصرف آب 45 درصد هم افزایش داشته‌ است، خاطرنشان کرد: از اواخر بهمن ماه و آغاز ماه پایانی سال، شیب دو درصدی افزایش آب را در همدان شاهد بودیم که ممکن است بیشتر هم شود.

نیکداد با تأکید بر اینکه تقاضای آبفای شهری از شهروندان صرفه‌جویی به ویژه در اسفندماه است، گفت: با توجه به کمبود آب شهروندان در خانه‌تکانی خود، به این مسئله بی‌توجه نباشند.

وی ضمن درخواست اینکه خانه‌تکانی و شست‌وشوها در طول اسفندماه تقسیم شود، بیان کرد: اگر شست‌وشوها و خانه‌تکانی در مدت خاصی انجام شود، فشار به شبکه وارد شده و موجب نارسایی و اختلال در تأمین آب می‌شود.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه با افزایش مصرف شبکه گنجایش انتقال آب نخواهد داشت، گفت: در صورت برنامه‌ریزی برای شست‌وشوهای آخر سال، شبکه توزیع آب روند آبرسانی را بدون اختلال خواهد داشت.

وی وضعیت کنونی آب شرب در همدان مطلوب دانست و بیان کرد:  ذخیره سد اکباتان هم اکنون 4.7 میلیون متر مکعب است و با بارندگی‌هایی گذشته و بهار سال بعد امیدواریم وضعیت بهتر شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز