تاکید رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان :

حمایت مدیریت شهری از تشکل های خود جوش فرهنگی

۱۳۹۵/۰۱/۱۷ - ۱۲:۱۲:۳۵
کد خبر: ۳۸۸۵۲۴
حمایت مدیریت شهری از تشکل های خود جوش فرهنگی
نخستین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در سال جدید با محوریت بیانات مقام معظم رهبری در زمینه نامگذاری سال 95 و اهمیت حوزه فرهنگ و حمایت از تشکل های خودجوش فرهنگی با حضور اعضای شورا و معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری شهرداری آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان ؛ رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا در این جلسه ضمن تبریک سال جدید با اشاره به نامگذاری سال 95  مبنی بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل،  به اهمیت حوزه فرهنگی از دیدگاه مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و یادآور شد: معظم له بر حمایت از تشکل های خود جوش مردمی حوزه فرهنگی نیز تاکید دارند که در این راستا باید تمامی دستگاههای اجرایی از این تشکل ها حمایت کنند.

علی رضایی تاکید کرد : مدیریت شهری همدان نیز باید در راستای پیروی از منویات رهبری ، با توجه به امکانات از ظرفیت تشکل های مردمی در حوزه های مختلف بویژه حوزه فرهنگی استفاده کند که در این زمینه لازم است برنامه پیشنهادی مناسبی را به شورا ارائه دهد.

وی در ادامه ضمن تشکر از زحمات شهرداری همدان در طی یکسال گذشته و ارائه خدمت رسانی به شهروندان اضافه کرد: ستاد تسهیلات و اسکان شهرداری و سازمانهای زیر مجموعه شهرداری از جمله زیباسازی، پارکها و فضای سبزو خدمات شهری  زحمات فراوانی را در زمینه ارایه خدمات متقبل شدند که نتیجه فعالیت آنها مورد استقبال مسافرین قرار گرفت که زحمات آنها قابل تقدیر است.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان به طرح پیشنهادی شهرداری به شورا پیرامون موضوع اصلاح ساختار معاونت فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت : اجرای این طرح زمینه اجرای شورای اجتماعی محلات را فراهم می کند که انتظار می رود معاونت فرهنگی اجتماعی به سرعت در مناطق مدیریت فرهنگی اجتماعی را راه اندازی کند.

علی رضایی اضافه کرد : با توجه به خلاء اطلاع رسانی و عدم آگاهی کافی شهروندان از فعالیت شهرداری و وظایف خود در حقوق شهروندی ، ایجاد مدیریت فرهنگی و اجتماعی مناطق و شورای اجتماعی محلات می تواند این خلاء را مرتفع کند.

رییس شورای اسلامی شهر همدان هم به رضایتمندی مسافرین از نظافت و زیبایی شهر اشاره و  اظهار کرد : با توجه به اینکه المانهای نوروزی مورد توجه مردم قرار گرفت، لازم است در ساخت آنها و نقاشی های سطح شهر محتوای مذهبی ، تاریخی و ملی گنجانده شود.

علی اکبر نظری با بیان اینکه همدان دارای پیشینه تاریخی و مذهبی است، اضافه کرد : از آنجایی که هدف سازمان زیباسازی شهرداری همدان ایجاد نشاط و تحول در سطح شهر است بر این اساس می طلبد در نقاشی های دیواری و ساخت المانها محتوای مذهبی ، تاریخی و ملی را مدنظر قرار دهد.

رییس کمیسیون برنامه ، بودجه ،حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه ضمن تشکر از زحمات فراوان ستاد اسکان و سازمانهای زیرمجموعه شهرداری در آماده سازی شهر برای استقبال از میهمانان نوروزی گفت : با توجه به اینکه موضوع آسفالت بیشترین توجه شهروندان در رضایتمندی از خدمات شهرداری است ، لذا باید وضعیت خرابی آسفالت معابر مورد توجه ویژه مدیریت شهری قرار گیرد.

علی رحیمی فر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه عملکرد خوب ستاد اسکان شهرداری را حاصل تلاش سازمانهای شهرداری از جمله زیباسازی ، فضای سبز ، خدمات شهری و معاونت فرهنگی برشمرد و گفت : اگر رضایتمندی از یک فضای شهر در ایام نوروز حاصل شده نتیجه هماهنگی و تلاش مجموعه شهرداری است.

محمد علی پرزاد دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از وجود زباله  در اطراف شهر و محیط زیست اظهار کرد: با توجه به اینکه بعضی از فضاهای سبز دچار آشفتگی  زیست محیطی و زباله ها شده است پیشنهاد می شود یک روزی را برای پاکسازی محیطی در نظر گرفت.

پرزاد اضافه کرد: در این پاکسازی محیطی می توان ضمن فراهم کردن امکانات ، از ظرفیت انجمن ها و علاقمندان به محیط زیست نیز استفاده کرد.

گفتنی است در ادامه محمد رضا بیاناتی معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان که ریاست ستاد اسکان همدان را برعهده داشت به ارائه گزارشی از فعالیت این ستاد در ایام نوروز پرداخت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز