مدیرعامل آب منطقه‌ای همدان:

افزایش ۲۸ درصدی بارش ها در همدان

۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۱۲:۴۷:۲۳
کد خبر: ۳۹۱۷۷۱
افزایش ۲۸ درصدی بارش ها در همدان
مرتضی عزالدین با اشاره به اینکه بارش استان در مدت مشابه سال گذشته 291 میلیمتر و متوسط بلندمدت 286 میلیمتر بوده است، افزود: بارشهای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد و نسبت به متوسط بلندمدت 28 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اظهار داشت: از ابتدای سال آبی 94 تاکنون 365 میلیمتر بارش برف و باران در سطح استان همدان رخ داده است که خوشبختانه وضعیت ذخایر آبی همدان با این بارش ها بهبود یافته است.

وی با اشاره به اینکه بارش استان در مدت مشابه سال گذشته 291 میلیمتر و متوسط بلندمدت 286 میلیمتر بوده است، افزود: بارشهای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد و نسبت به متوسط بلندمدت 28 درصد افزایش داشته است.

عزالدین با بیان اینکه بیشترین میزان بارندگی مربوط ایستگاه مطالعاتی وراینه نهاوند با 624 میلیمتر و کمترین میزان بارش به ایستگاه قهاوند محدوده مطالعاتی رزن-قهاوند با 208 میلیمتر مربوط است، تصریح کرد: ایستگاه سد اکباتان تاکنون 345 میلیمتر بارش را تجربه کرده است که نسبت به سال گذشته با 272 میلیمتر بارش، 27 درصد افزایش دارد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ذخیره سدهای استان همدان به 61 میلیون و 500 هزار مترمکعب رسیده است، عنوان کرد: در حال حاضر سد سرابی تویسرکان هشت میلیون و 500 هزار مترمکعب، سد کلان ملایر 33 میلیون و 500 هزار مترمکعب و سد اکباتان همدان 19 میلیون و 500 هزار مترمکعب است.

عزالدین با اعلام اینکه سد اکباتان همدان ذخیره خوبی را نسبت به ماه‌های گذشته داشته است، تصریح کرد: حجم سد اکباتان در حال حاضر به 19 میلیون و 500 هزار مترمکعب رسیده و این در حالی است که میزان حجم سد سال گذشته 11 میلیون و 500 مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اعلام اینکه در حال حاضر ورودی سد سرابی تویسرکان هزار و 300 لیتر در ثانیه است، گفت: سد سرابی تویسرکان 9 میلیون و 200 هزار مترمکعب حجم ذخیره دارد که با ادامه بارشها می‌توان شاهد سرریز این سد بود.

وی با بیان اینکه سد اکباتان همدان 40 میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره آب دارد، افزود: در حال حاضر 58 درصد از محزن سد اکباتان پُر شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 35 درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان عنوان کرد: در حال حاضر ورودی آب به سد اکباتان همدان حدود 10 هزار لیتر در ثانیه بوده و از سوی دیگر 301 میلیمتر در ثانیه نیز خروجی سد اکباتان همدان است.

وی با تصریح بر اینکه از ابتدای سال آبی 94 تاکنون 27 میلیون مترمکعب به سد اکباتان آب وارد شده است، گفت: در مدت مشابه سال گذشته 14 میلیون و 500 هزار مترمکعب آب وارد سد اکباتان همدان شده بود که ورودی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 80 درصد رشد را نشان می‌دهد.

عزالدین عنوان کرد: از سوی دیگر 12 میلیون و 200 هزار مترمکعب امسال از سد اکباتان برای تامین آب شرب همدان برداشت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه هنوز وضعیت سد اکباتان همدان به حد مطلوب نرسیده است، گفت: انتظار می‌رود مردم همدان هم‌چنان در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را داشته باشند تا در ماه‌های آینده کمتر به مشکل برخورد کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز