مدیرکل مالیاتی استان همدان خبر داد

امور مالیاتی همدان به دنبال شناسایی منابع جدید مالیاتی است

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۰۹:۱۸:۰۴
کد خبر: ۳۹۷۱۵۲
امور مالیاتی همدان به دنبال شناسایی منابع جدید مالیاتی است
محمد خلیفه بیان کرد: امور مالیاتی استان همدان به دنبال شناسایی منابع جدید مالیاتی است تا از کسانی که تاکنون مالیاتی پرداخت نکرده‌اند مالیات اخذ کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل امور مالیاتی استان همدان در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: از مجموع درآمد عمومی شامل درآمدهایی همچون محیط زیست، پزشکی قانونی، نیروی انتظامی و مالیاتی بالغ بر 86 درصد مبلع درآمد استان از محل مالیاتها بایستی وصول شود.

وی با بیان اینکه امور مالیاتی استان همدان در بهبود فضای کسب و کار همدان تاثیرگذار بوده و بخشی از مالیات به عنوان مالیات بر ارزش افزوده را در اختیار شهرداریها قرار داده است، گفت: کتمان درآمد در برابر سازمان امور مالیاتی به عنوان جرم تلقی شده و محکومیتهایی نیز به دنبال دارد.

خلیفه با اشاره به اینکه امسال امور مالیاتی کتمان درآمدی را جرم می‌داند و با دسترسی به حسابهای بانکی از این موضوع مطلع می‌شود، تصریح کرد: به دنبال ایجاد التهاب در جامعه نیستیم ولی دولت بر درآمدهای مالیاتی تکیه کرده و بخش قابل توجهی از بودجه کشور باید از این طریق تحقق یابد.

وی با اعلام اینکه سال گذشته 74 میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده بین شهرداریهای استان همدان توزیع شده است، گفت: از این مبلغ 28 میلیارد و 300 میلیون تومان به شهرداری همدان تخصیص داده شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان تاکید کرد: براساس هماهنگی با معاونت عمرانی استانداری همدان قرار است این میزان درآمدها در بخش توسعه و آبادانی شهری تخصیص یابد چراکه شهرداریها به سبب کسری درآمد از درآمدهای حاصل از مالیات ارزش افزوده برای پرداخت حقوق و تامین هزینه‌های جاری استفاده می‌کنند در صورتی که باید برای عمرانی شهری هزینه شود.

وی با اعلام اینکه سال گذشته 490 میلیارد تومان درآمدهای مصوب استان همدان بوده که 430 میلیارد تومان معادل 86 درصد درآمدهای مالیاتی بوده است، گفت: از درآمدهای مصوب 20 درصد تحقق پیدا نکرد و میزان وصول مالیات نسبت به سال 3 با افزایش 16 درصدی روبه‌روست و این در حالی است که در سالهای گذشته 25 تا 30 درصد افزایش درآمدهای مالیاتی برای استان همدان دیده می‌شد.

وی با اعلام اینکه سال گذشته فشار زیادی بر روی بنده برای وصول درآمدهای مالیاتی وجود داشت، عنوان کرد: امسال نیز براساس تقاضاهای استاندار همدان باید برای کاهش میزان درآمد مالیاتی مصوب باید ورود پیدا کنیم.

خلیفه اظهار داشت: سال گذشته با پیگیری انجام شده توسط استاندار همدان سازمان امور مالیاتی کشور سهم مالیات مصوب استان همدان را کاهش داد ولی این رقم در سرجمع کشوری توسط مجلس تغییری نکرد.

وی با بیان اینکه براساس نظر مجلس هنوز درآمد مصوب مالیاتی سال گذشته استان همدان معادل 430 میلیارد تومان است، افزود: اگر امسال نسبت به اصلاح این موضوع در مجلس اقدامی نشود احتمال افزایش درآمدهای مصوب مالیاتی استان همدان در سال 95 به بیش از 500 میلیارد تومان وجود دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان عنوان کرد: باید در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور کارسازی شده و استاندار همدان و نمایندگان در این زمینه ورود پیدا کنند تا بتوان این درآمد مصوب را کاهش داد در غیر این صورت اگر در مجلس مصوب شود به طور قطع تغییر آن با دشواری بسیاری مواجه می‌شود.

وی تاکید کرد: برخی واحدهای تولیدی عدم صداقت را در پیش گرفته‌اند و اظهارنامه‌های خلاف واقعی ارائه می‌دهد و با این حال فریاد می‌زنند که در حق آنها اجحاف شده است.

خلیفه با بیان اینکه براساس عدالت مالیات از افراد گرفته می‌شود، گفت: افرادی که درآمد بیشتری دارند باید مالیات بالاتری نیز پرداخت کنند و نباید در این زمینه اعتراضی داشته باشند.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان بیان کرد: امور مالیاتی استان همدان به دنبال شناسایی منابع جدید مالیاتی است تا از کسانی که تاکنون مالیاتی پرداخت نکرده‌اند مالیات اخذ کند.

وی تاکید کرد: مازاد درآمدهای مالیاتی مصوب در سال 95 از محل پرونده‌های جدید و واحدهایی که درآمد بیشتری دارند دریافت می‌شود و قرار نیست به مودی مالیاتی فشار وارد شود.

خلیفه با اعلام اینکه در سال 91 نیمی از بازار طلای همدان از پرداخت مالیات معاف بودند، اظهار داشت: عدالت محوری در دریافت مالیات بخاطر این است که هر کسی درآمد بیشتری دارد مالیات بیشتری پرداخت کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز