رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر

برندسازی صنایع دستی در پیشرفت و توسعه صنایع دستی ملایر نقش مهمی دارد

۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۰۸:۵۸:۳۳
کد خبر: ۴۱۶۱۲۴
برندسازی صنایع دستی در پیشرفت و توسعه صنایع دستی ملایر نقش مهمی دارد
محمدرضا بهاری از اخذ پنج مهر اصالت و کیفیت برای پنج رشته مبل و منبت و تارسازی در ملایر خبر داد و گفت: برندسازی صنایع دستی در پیشرفت و توسعه صنایع دستی شهرستان نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر بیان کرد: بعد از بخش کشاورزی، صنایع دستی یکی از مهمترین بخش‌های اشتغال و توسعه شهرستان ملایر است.

وی با اشاره به جایگاه صنایع دستی ملایر در رشته‌های مختلف گفت: مهمترین صنایع دستی شهرستان در بخش مبل و منبت، مروار و سبدبافی و... است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر از فعالیت بیش از 8 هزار هنرمند در رشته‌های صنایع دستی در این شهرستان خبر داد و افزود: عمده این هنرمندان در رشته‌های مبل و منبت فعالیت دارند.

وی با اشاره به دیگر رشته‌های صنایع دستی در ملایر افزود: سبدبافی، معرق‌کاری، گلیم‌بافی، قلم‌زنی روی مس، گیوه‌بافی، صنعت فرش و تراش سنگ‌های قیمتی از دیگر رشته‌های فعالیت هنرمندان صنایع دستی ملایر است.

بهاری با بیان اینکه اخذ نشان کیفیت صنایع دستی یکی از مهمترین اولویت‌ها برای هنرمندان و اداره میراث فرهنگی است گفت: در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی در شهرستان انجام شده است.

این مسؤول از اخذ پنج مهر اصالت و کیفیت برای پنج رشته مبل و منبت و تارسازی در ملایر خبر داد و گفت: برندسازی صنایع دستی در پیشرفت و توسعه صنایع دستی شهرستان نقش مهمی دارد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با اشاره به اینکه سبدبافی و تراش سنگ‌های قیمتی از ملایر به عنوان یکی از صنایع دستی استان، به عنوان صنایع دارای مهر اصالت ثبت شده‌اند، تصریح کرد: شیره سفید و باسلوق ملایر نیز به عنوان سوغات شهرستان ثبت ملی شده است.

وی افزود: برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی اخذ نشان کیفیت صنایع دستی برای تعدادی از هنرمندان شهرستان در رشته‌های تابلوفرش، معرق، حجیم‌کاری چوبی، سبدبافی و تارسازی در هفته صنایع دستی در سال جاری برگزار شده است.

 بهاری یادآور شد: از پنج نفر از هنرمندان ملایر که موفق به اخذ نشان کیفیت شده‌اند در استان تقدیر شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز