۲۳۳روستای استان همدان مشکل کم‌آبی دارند

۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۰۹:۱۰:۲۱
کد خبر: ۴۱۶۱۳۷
۲۳۳روستای استان همدان مشکل کم‌آبی دارند
سید مصطفی هاشمی بابیان اینکه ۲۳۳ روستای این استان مشکل کم‌آبی دارند، گفت:حفر چاه و بهسازی منابع تأمین آب شرب این روستاها ۸۳میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با بیان اینکه در استان همدان هزار و ۷۱ روستا با جمعیت ۷۱۶ هزار نفر وجود دارد، گفت: ۸۵ درصد جمعیت روستایی استان همدان زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان قرار دارند.

هاشمی مجموع خطوط شبکه توزیع آب در روستاهای استان همدان را ۴۰۰۰کیلومتر عنوان کرد و گفت: در سال گذشته حفر ۲۱ حلقه چاه مکانیکی، ۱۳ حلقه چاه دستی و اجرای ۱۶.۴ کیلومتر شبکه توزیع و ۹۱.۶ کیلومتر خط تولید در روستاهای استان همدان محقق شده است.

وی با بیان اینکه ۲۳۳ روستای استان همدان مشکل کم آبی دارند، افزود: برای تجهیز و حفر چاه‌ و بهسازی منابع تأمین آب شرب در این روستاها به ۸۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

هاشمی یادآور شد: در استان همدان ۵۸ مجتمع آب‌رسانی روستایی طراحی شده که ۴۴۳ روستا با ۳۱۳ هزار نفر جمعیت روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی هزینه مورد نیاز برای ساخت و تکمیل ۵۸ مجتمع آب‌رسانی را ۶۶ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: نیاز آبی روستاهای استان همدان ۱۹۰۰ لیتر در ثانیه است اما ظرفیتی برابر با ۴۰۰۰ لیتر در ثانیه ایجاد شده و در صدد تعریف مجتمع‌های آب‌رسانی جدید هستیم.

هاشمی به آب‌رسانی سیار در دو ماهه اول سال ۹۵ به روستاهای استان همدان اشاره کرد و اظهار داشت: آب‌رسانی سیار با ۱۳ دستگاه تانکر برای ۶۲ روستای استان انجام می‌شود که این تعداد روستا شامل هشت هزار خانوار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز