۷۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری همدان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند

۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۱۰:۳۱:۱۹
کد خبر: ۴۱۶۶۷۱
۷۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری همدان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند
مهدی سماوات گفت: در حال حاضر 700 هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری استان همدان زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند که از این تعداد بیش از 1000 خانوار عشایری را شامل می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری برنا از همدان ؛ مدیرعامل صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان ، روستائیان و عشایر همدان که در ستاد بیمه روستائیان و عشایر شهرستان همدان سخن می گفت با اشاره به اینکه همدان از نظر درصد جمعیت زیر پوشش بیمه اجتماعی رتبه سوم کشوری را دارد، خاطرنشان کرد: افزایش تعداد خانوارهای روستایی زیر پوشش بیمه اجتماعی نیازمند فرهنگ‌سازی است و باید روستائیان با مزایای این نوع بیمه بیشتر آشنا شوند.

وی با بیان اینکه سوابق بیمه‌ای روستائیان به صورت الکترونیکی بایگانی می‌شود، افزود: دهیاران برای جلب همکاری روستائیان با کارگزاران بیمه اجتماعی نقش مؤثری دارند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان تاکید کرد: در حال حاضر 700 هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری استان همدان زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند که از این تعداد بیش از 1000 خانوار عشایری را شامل می‌شود.

وی با اشاره به مزایای بهره‌مندی از بیمه اجتماعی گفت: خانوارهای روستایی و عشایری در صورت پرداخت 3 سال حق بیمه از شرایط دریافت مستمری بهره‌مند می‌شوند در این راستا سال گذشته بیش از 300 خانوار در سطح استان از صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مستمری دریافت کردند.

سماوات افزود: سال گذشته از 500 مورد تقاضای از کارافتادگی ارجاع داده شده به صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر استان تعداد 134 مورد با دریافت تأییدیه از مزایای مستمری بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه افراد دارای سن بیش از 60 سال متقاضی بیمه اجتماعی باید توسط پزشک متخصص تأیید شوند، عنوان کرد: امسال شناسه بیمه به تمام بیمه‌شدگان روستایی و عشایری توسط این صندوق اختصاص داده می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز