مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی همدان خبر داد

مبارزه با پوره سن غلات در بیش از ۱۶۶ هزار هکتار از اراضی همدان

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۰۸:۰۴:۰۸
کد خبر: ۴۱۷۰۸۶
مبارزه با پوره سن غلات در بیش از ۱۶۶ هزار هکتار از اراضی همدان
شهرام پیشه ور از انجام مبارزه با پوره سن در بیش از ۱۶۶ هزار هکتار از اراضی زیرکشت گندم و جو این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی همدان اظهار داشت: از ابتدای عملیات مبارزه با پوره سن غلات تا تاریخ 21 خرداد ماه امسال، در 166 هزار و 802 هکتار از محصولات گندم و جو استان علیه سن غلات مبارزه شده است.

وی عنوان کرد: بیشترین سطح مبارزه بر علیه پوره سن به ترتیب در شهرستان‌های همدان با 36 هزار و 894 هکتار، کبودرآهنگ با 32 هزار و 520 هکتار، شهرستان بهار با 29  هزار و 246 هکتار و کمترین سطح مبارزه در شهرستان تویسرکان با هزار و 650 هکتار انجام شده است.

پیشه‌ور شروع مبارزه با پوره سن استان همدان را از 29 اردیبهشت ماه و در شهرستان ملایر اعلام کرد و گفت: مجموع سطح مبارزه با سن غلات استان همدان در دو مرحله سن مادر و پوره تا 21 خرداد ماه معادل 268 هزار و 288 هکتار بوده است.

وی تصریح کرد: بیشترین سطح مبارزه از ابتدای مبارزه با سن غلات در دو مرحله سن مادر و پوره در اراضی گندم و جو، در شهرستانهای همدان با 50 هزار و 606 هکتار، کبودرآهنگ 43 هزار و 111 هکتار، بهار با 41 هزار و 864 هکتار و رزن با 33 هزار و 555 هکتار انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: کمترین سطح مبارزه سن غلات در دو مرحله سن مادر و پوره در اراضی گندم و جو، در شهرستانهای تویسرکان و نهاوند به ترتیب 11 هزار و 145 و 11 هزار و 462 هکتار بوده است.

وی افزود: با توجه به اثر منفی پوره سن غلات بر عملکرد و همچنین کاهش کیفیت محصول تولیدی، لازم است کشاورزان در مهلت باقی مانده تا پایان زمان مبارزه با پوره سن، ضمن بررسی کشت خود و مشورت با کارشناسان کشاورزی مستقر در مراکز جهاد کشاورزی عملیات مبارزه با پوره سن غلات را انجام دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز