معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان

برخی مسئولان تفاوت پدافند غیرعامل و مدیریت بحران را نمی دانند

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۰۹:۳۶:۱۹
کد خبر: ۴۱۸۲۲۳
برخی مسئولان تفاوت پدافند غیرعامل و مدیریت بحران را نمی دانند
محمد ابراهیم الهی تبارگفت: با توجه به اهمیت شناخت پدافند غیرعامل در جامعه ولی شناخت مناسبی نسبت به این موضوع نیست و برخی از مسئولان هم تفاوت پدافند غیرعامل و بحران را نمی دانند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان در شورای پدافند غیرعامل استانداری همدان اظهار کرد: کشاورزان در استفاده از فاضلاب برای آبیاری مزارع سبزی مقصر نیستند.

وی بیان کرد: پیشتر دو نهر از ارتفاعات الوند به سمت شهر همدان جاری بود و از شهرک فرهنگیان خارج می شد و مردم برای قنوات ارزش قائل بوده و هیچگاه ان را آلوده نمی کردند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان افزود: کشاورزان از مدت ها پیش بر روی زمین فعلی کشاورزی و از این آب استفاده می کردند.

الهی تبار اضافه کرد: با افزایش جمعیت و گسترش چاه های جذبی برخی از افراد کانال فاضلاب خانه را به کانال آب هدایت کرده و منجر به آلودگی آب شدند که این امر گویای بی تقصیر بودن کشاورزان است.

وی بیان کرد: با این وجود باید با برگزاری جلسه منشاء آلودگی آب کشاورزی شناسایی و برای مسدود کردن آنها تدبیری اتخاذ کرد.

وی گفت: سطح زیر کشت سبزیجات در همدان 434 هکتار است که طبق بررسی های صورت گرفته در 28 درصد مزارع از فاضلاب و 72 درصد آب سالم استفاده می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان تاکید کرد: آلودگی سبزهای داخل استان منشا انسانی دارد و می توان با ضدعفونی کردن آن و شستشوی مناسب به عنوان سبزی سالم استفاده کرد.

الهی تبار افزود: 80 درصد سبزی مصرفی در همدان از خارج از استان وارد می شود که از فاضلاب شیمیایی برای آنها استفاده شده و خطر و آسیب آن بیشتر است.

وی تاکید کرد: مردم باید هنگام استفاده از سبزیجات نکات بهداشتی را رعایت کنند چون شناخت دقیقی از نحوه کشت سبزیهایی که از خارج استان وارد می شود وجود ندارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان گفت: با توجه به اهمیت شناخت پدافند غیرعامل در جامعه ولی شناخت مناسبی نسبت به این موضوع نیست و برخی از مسئولان هم تفاوت پدافند غیرعامل و بحران را نمی دانند.

الهی تبار افزود: پدافند غیرعامل یک حرکت دفاعی برای پیشگیری از بروز اتفاق است همچنین در صورت بروز اتفاقی باید بوسیله پدافند غیرعامل راه برون رفت از آن را شناسایی کرد.

وی اضافه کرد: ولی بحران به معنی وقوع یک اتفاق است که کاری جز برنامه ریزی برای کاهش اثرات و تبعات منفی آن نیست.

وی با ذکر ضرورت آموزش هروندان برای رویارویی با بحران گفت: مدیریت بحران هدف اش رسیدگی به حادثه، احیای تاسیسات و ایجاد آرامش روانی در جامعه است.

وی یادآوری کرد: خداوند هنگام خلقت مخلوقان به بحث پدافند غیرعامل توجه داشته است و انسان، جانوران و نباتات هنگام بروز خطر برای دفاع از محیط خود واکنش نشان می دهند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان اظهارکرد: می توان با کوچکترین آموزشها بزرگترین کمک را به مردم کرد چون در این صورت هزینه تلفات و آسیب های ناشی از بحران کاهش می یابد.

الهی تبار اضافه کرد: باید جلسات منظم و مستمر با محوریت پدافند غیرعامل در سازمانها و نهادها تشکیل شود همچنین مصوبات نمایشی نباشد بلکه کیفی و عملیاتی باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سایه تهدید و تحریم از سر ایران برداشته نشده است و هر بار به روش های مختلف اقدام هایی علیه ایران صورت می گیرد.

وی افزود: چنانچه توانمندی و آمادگی لازم برای حفظ زیر ساختها را داشته باشیم براحتی می توانیم در تمامی تهدیدها ایستادگی کرد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز