ساخت تصفیه خانه آب سد سرابی به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

۱۳۹۵/۰۴/۲۰ - ۰۸:۰۵:۱۶
کد خبر: ۴۲۸۷۹۰
ساخت تصفیه خانه آب سد سرابی به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
حبیب مومیوندگفت: طرح ساخت تصفیه خانه آب سد سرابی تویسرکان به 400 میلیارد ریال اعتبار مالی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، فرماندار تویسرکان افزود: این طرح به روش بی او تی و توسط بخش خصوصی ساخته می شود و با اینکه برآورد مالی اولیه آن 250 میلیارد ریال بوده اما با شرایط موجود، اعتبار لازم برای تکمیل طرح بیش از 400 میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: از حدود یک و سال نیم پیش فراخوان رسمی توسط شرکت آب منطقه ای برای واگذاری طرح ساخت تصفیه خانه سد سرابی به بخش خصوصی اعلام شده و اکنون پس از انتخاب پیمانکار، این طرح آماده کلنگ زنی است.

مومیوند از آغاز عملیات اجرایی این طرح در نیمه دوم تیرماه سال جاری خبر داد و اضافه کرد: تضمین اجرای عملیاتی این طرح دو ساله است.

وی همچنین با اشاره به خط انتقال 14 کیلومتری آب سد سرابی به برخی مناطق شهری تویسرکان گفت: 11 کیلومتر از این خط انتقال اجرایی شده و اکنون از حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

مومیوند خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود این طرح تا پایان سال جاری بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: اکنون در شرایطی که با برداشت از آب سطحی سد سرابی و اجاره چاه عمیق، میزان آب ورودی به شبکه توزیع آب تویسرکان از 130 لیتر در ثانیه به 160 لیتر در ثانیه رسیده، رعایت الگوی صحیح مصرف آب از سوی مردم یک ضرورت به شمار می رود.

فرماندار تویسرکان تاکید کرد: اگر الگوی صحیح مصرف آب از سوی مردم و دستگاه های اجرایی رعایت شود، در تابستان سال جاری با مشکل قطعی آب روبه رو نخواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز