کاهش ۹ درصدی صادرات استان همدان در سه ماهه نخست امسال

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۰۹:۳۹:۲۳
کد خبر: ۴۲۹۴۷۴
کاهش ۹ درصدی صادرات استان همدان در سه ماهه نخست امسال
جمال خشوعی از کاهش 9 درصدی صادرات استان همدان در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست امسال 29 میلیون و 876 هزار دلار کالا از همدان به سایر کشورها صادر شده که این میزان کالا 217 هزار و 684 تن وزن داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر گمرک همدان از کاهش 9 درصدی صادرات استان همدان در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست امسال 29 میلیون و 876 هزار دلار کالا از همدان به سایر کشورها صادر شده که این میزان کالا 217 هزار و 684 تن وزن داشته است.

جمال خشوعی با اشاره به اینکه گمرک همدان امور مربوط به صادرات و واردات کالا را تسهیل کرده است، گفت: صادرات سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 9 درصد و از نظر وزنی 21 درصد کاهش داشته است.

وی از واردات 5 میلیون و 570 هزار و 863 دلار به وزن دو هزار و 505 تن خبر داد و گفت: واردات کالا در سه ماهه نخست امسال از نظر ارزشی 6 درصد کاهش و از نظر وزنی چهار درصد افزایش داشته است.

خشوعی با اشاره به اینکه حقوق ورودی گمرک همدان در سه ماهه نخست امسال 20 درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: درآمد صادرات نیز 100 درصد افزایش داشته که نشان از تسهیل امور توسط گمرک دارد.

وی با اعلام اینکه افزایش درآمد بابت افزایش واردات مواداولیه واحدهای تولیدی استان و خطوط تولیدبوده است، اظهار داشت: صادرات گمرکات کشور به دلیل تحریم و رکود کاهش داشته و این فقط به گمرک همدان مربوط نیست.

مدیر گمرک همدان با بیان اینکه حرکت به موقع گمرک همدان در سال گذشته سبب شده تا کاهش صادرات از گمرک همدان چشمگیر نباشد، عنوان کرد: گمرک همدان در بین 10 گمرک منطقه رتبه دوم صادرات و بین کل گمرکات رتبه 21  را از نظر وزنی به خود اختصاص داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز