مدیرکل بهزیستی استان همدان

۸۷ درصد کودکان زیر پوشش بهزیستی همدان بد سرپرست هستند

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۱۱:۰۰:۴۶
کد خبر: ۴۳۱۳۰۷
۸۷ درصد کودکان زیر پوشش بهزیستی همدان بد سرپرست هستند
حمیدرضا الوند از راه اندازی مرکز پیوند با خانواده برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در همدان خبرداد و گفت: ۸۷ درصد کودکان زیر پوشش بهزیستی همدان بد سرپرست هستند.

به گزارش خبرگزاری برنااز همدان، مدیرکل بهزیستی استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: سازمان بهزیستی در زمینه خدمات پیشگیری، آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست و دختران و زنان آسیب‌دیده و خانواده های دهک پایین جامعه فعالیت می کند.

 

وی با بیان اینکه سیاست اصلی بهزیستی در شرایط فعلی بسترسازی فرهنگی برای رشد و تعالی فردی و اجتماعی افراد است، افزود: بیش از 153 فعالیت به مددجویان تحت پوشش بهزیستی انجام می شود.

 

وی از راه اندازی مرکز پیوند با خانواده برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان خبر داد، تصریح کرد: در این مراکز کودکان نیازمند بدسرپرست از 8 صبح تا 5 عصر خدمات تحصیلی، آموزشی و پرورشی دریافت می‌کنند و بعد از آن برای برقرای پیوند کودک با خانواده به دامن خانواده باز می‌گردند.

 

مدیرکل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: همچنین مرکزی تحت عنوان «رفاه کودک و خانواده» برای خانواده هایی که برای کار به مرکز استان مهاجرت کردند و اقوامی برای نگهداری فرزندان خود ندارند و به کودکان این افراد از نظر آموزشی و تربیتی خدماتی خوبی ارائه می‌شود.

 

الوند با اشاره به اینکه پرستار تخصصی سالمند در کشور نداریم، خاطرنشان کرد: درصدد راه اندازی مرکز مراقبت-توانبخشی برای سالمندان در راستای ارائه فرهنگ خدمات همراه با حفظ عزت و کرامت خانوادگی به سالمندان هستیم.

 

وی از پرداخت 18 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به 984 نفر در سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین در حوزه توانبخشی در سال 93 به 688 نفر تسهیلات پرداخت شد که سقف آن بین 5 تا 15 میلیون تومان به تناسب مهارت حرفه‌ای مددجو می باشد.

 

وی گفت: سازمان بهزیستی استان بیش از 150 هزار شغل اعم از خوداشتغالی برای مددجویان و در مهدهای کودک‌ برای 100 هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز