۵ خانه قرآن روستایی و شهری در نهاوند راه‌اندازی می‌شود

۱۳۹۵/۰۴/۲۷ - ۱۲:۲۲:۳۲
کد خبر: ۴۳۲۷۴۶
۵ خانه قرآن روستایی و شهری در نهاوند راه‌اندازی می‌شود
سیدمصطفی موسوی از راه‌اندازی سه خانه قرآن روستایی و دو خانه قرآن شهری خبر داد و افزود: از فرمانداری و بخشداری شهرستان و سایر مسئولان انتظار داریم که از خانه‌های قرآنی و مؤسسات این شهرستان حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی نهاوند اظهار کرد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند در ماه مبارک رمضان به برگزاری جزء‌خوانی قرآن، در ۳۵ نقطه از سطح شهرستان با همکاری کانون‌های قرآن مساجد، مسابقه حفظ و برگزاری ۶ محفل قرآن با دعوت از قاریان ممتاز استان، و برگزاری جشنواره قرآنی با مفاهیم نقاشی با حضور ۵۰۰ کودک و نوجوان پرداخت‌.

وی افزود: در حال حاضر نیز افتتاح سه خانه قرآن روستایی و دو خانه قرآن شهری را در دست داریم که در هفته جاری افتتاح می‌شود، برگزاری اردوهای فرهنگی ـ جهادی نیز از دیگر برنامه‌های اداره تبلیغات شهرستان در تابستان سال جاری است که این اردو‌ها در غالب یک گروه با حضور مبلغان و معلمان در سطح روستاهای محروم شهرستان برگزار خواهد شد که توقف این گروه در روستاهای سه روزه خواهد بود.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی نهاوند با بیان اینکه این اداره به دلیل برگزاری فعالیت‌های قرآنی مستمر و با کیفیت به عنوان اداره تبلیغات قرآنی برتر بین شهرستان‌های استان معرفی شده است، اضافه کرد: کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم، حفظ و تفسیر از جمله دوره‌هایی است که در ۲۲ خانه قرآنی سه خانه شهری و سه موسسه در حال برگزاری است.

موسوی مهم‌ترین مشکلات موسسات و خانه‌های قرآنی این شهرستان را کمبود اعتبارات فرهنگی و قرآنی عنوان و اظهار کرد: از فرمانداری و بخشداری شهرستان و سایر مسئولان انتظار داریم که از خانه‌های قرآنی و موسسات این شهرستان حمایت کنند که در این میان از دهیاری‌ها طبق تفاهم‌نامه امضا شده با اداره تبلیغات، انتظار می‌رود که حمایت خود را از مجامع قرآنی پررنگ‌تر کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت بالایی که در قرآن‌آموزان این شهرستان وجود دارد اگر به خوبی حمایت و بر روی استعداد‌های آنها سرمایه‌گذاری شود، در کسب رتبه‌های برتر جهانی خواهند درخشند و از آنجا که ما یک کشور اسلامی و قرآنی هستیم و قرآن یکی از محورهای اصلی زندگی ماست، خانه‌ها و موسسات قرآنی در راستای نشر فرهنگ قرآنی و تحقق شعار سال موثر واقع شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز