اختصاص ۸ درصد از اعتبارات عمرانی استان همدان به پروژه‌های بنیاد مسکن

۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۱:۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۳۴۴۸۷
اختصاص ۸ درصد از اعتبارات عمرانی استان همدان به پروژه‌های بنیاد مسکن
ظفری از اجرای فاز یک طرح بهسازی روستایی ۱۰۲ روستا از محل قیر اعتباری خبر داد و گفت: ۸ درصد از اعتبارات عمرانی استان همدان معادل ۱۰ میلیارد تومان به پروژه‌های بنیاد مسکن تخصیص یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اعلام اینکه از سال گذشته دیونی به سبب اجرای پروژه‌های آسفالت برای بنیاد مسکن همدان ایجاد شده است اظهار داشت: به واسطه قیر اعتباری در سال گذشته آسفالت فاز یک بهسازی 102 روستای همدان اجرایی شد.

وی افزود: برای اجرای این پروژه‌ها از محل قیر اعتباری باید مردم روستا 30 درصد از هزینه‌های اجرایی را پرداخت می‌کردند که به سبب عدم پرداخت این هزینه‌ها دیونی برای اداره کل بنیاد مسکن همدان ایجاد شده است.

ظفری تصریح کرد: براساس قانون هشت درصد از اعتبارات عمرانی استانی همدان معادل 10 میلیارد  و 400 میلیون تومان به بنیاد مسکن انقلاب استان همدان تخصیص یابد تا بتوان نیاز پروژه‌های بهسازی را تامین کرده و آنها را اجرایی کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان بیان کرد: یشتر اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اواخر سال ابلاغ و تخصیص می‌یابد و این در حالی است که با توجه به سردسیر بودن همدان فصل کاری از دست می‌رود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت اعتباری بنیاد مسکن نسبت به دوره‎های قبل بهبود یافته و افزایشی را داشته است که البته باید تلاش لازم صورت گیرد این اعتبارات در زمان مناسب تخصیص یافته و هزینه شود تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

وی با اعلام اینکه اعتبارات ملی در سال 95 نصف شده است، عنوان کرد: از محل ماده اعتباری 180 در سال گذشته 50 درصد اعتبارات بنیاد مسکن مورد تصویب قرار گرفت ولی یک ریال تاکنون تخصیص نیافت و همین امر سبب ایجاد مشکلاتی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از ابلاغ 12 هزار فقره تسهیلات بازسازی مسکن روستایی به استان همدان خبر داد و گفت: مبلغ این تسهیلات معادل 226 میلیارد تومان است که متقاضیان برای دریافت به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

وی عنوان کرد: استان همدان دارای 941 روستای بالای 20 خانوار است که تمامی این روستاها دارای طرح هادی روستایی هستند و همدان به عنوان استان پیشتاز در سطح کشور، عملکرد مثبتی دراین زمینه داشته است.

ظفری تصریح کرد: اجرای طرح‌های بهسازی در روستاها به همراهی و تعامل مردم با دولت نیاز دارد که خوشبختانه در این زمینه روستاییان همراهی لازم را داشته‌اند ولی اجرای برخی پروژه‌ها به مشارکت اعتباری و مالی روستاییان بستگی دارد که امیدواریم در این زمینه نیز دولت را کمک کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز