مدیرکل بهزیستی استان

در توجه به مسائل اجتماعی قبل از بروز آسیب حفظ سلامت روانی بسیار حائز اهمیت است

۱۳۹۵/۰۵/۱۷ - ۱۳:۱۳:۴۹
کد خبر: ۴۴۲۲۲۵
در توجه به مسائل اجتماعی قبل از بروز آسیب حفظ سلامت روانی بسیار حائز اهمیت است
حمیدرضا الوند با بیان اینکه از اهداف و برنامه‌های اصلی سازمان بهزیستی توجه به مسائل اجتماعی و کاهش آسیب‌هاست، گفت: پیشگیری، هزینه کمتری نسبت به درمان دارد و در توجه به مسائل اجتماعی قبل از بروز آسیب حفظ سلامت روانی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل بهزیستی استان همدان در همایش دختران، حمایت های روانی و اجتماعی در راستای توسعه پایدار اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور برگزاری چنین همایش‌هایی را در راستای حل مسائل و آسیب‌های اجتماعی مورد توجه قرار داده است.

وی با بیان اینکه سلامت روانی جامعه زیرساخت و بستر سلامت اجتماعی است، گفت: زنان بیش از نیمی از جامعه را تشکیل می‎دهند که باید در راستای آموزش آنها گام برداشت.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه زنان و‌ مردان الگوهای همانندساز و تربیت‌کننده در خانواده هستند، خاطرنشان کرد: زنان نقش مهمی را در مدیریت خانواده دارند.

وی با بیان اینکه از اهداف و برنامه‌های اصلی سازمان بهزیستی توجه به مسائل اجتماعی و کاهش آسیب‌هاست، گفت: پیشگیری، هزینه کمتری نسبت به درمان دارد و در توجه به مسائل اجتماعی قبل از بروز آسیب حفظ سلامت روانی بسیار حائز اهمیت است.

الوند ادامه داد:در مسائل اجتماعی قبل از اینکه اتفاقی حادث شود باید تلاش کنیم یک جامعه سالم و شاد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سلامت روانی زیرساخت توسعه کشور است،  افزود:اگر فردی از سلامت روانی برخوردار نباشد نمی‌تواند روابط خوبی را با دیگران داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه مادران هنگامی می‌توانند فرزند خود را به خوبی تربیت کنند که از سلامت روانی برخوردار باشند، گفت: مادران و دختران اصلی ترین مؤلفه داشتن زندگی سالم هستند.

وی بابیان اینکه جامعه سالم در گرو داشتن خانواده سالم است، خاطرنشان کرد: خانواده سالم چیزی جز همبستگی سالم بین پدران و مادران و فرزندان نیست.

الوند با بیان اینکه عدم وجود سلامت روانی در جامعه باعث انزوای فرد می‌شود، افزود: نقش و اهمیت دختران در جامعه به عنوان مادران آینده حائز اهمیت است و آنها در تربیت کودک سلامت محور جایگاه مهمی دارند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی از سال گذشته این همایش‌ها را برای بیان ارزش و‌ جایگاه زن برگزار می‌کند، گفت: باید به بیان اهمیت و ارزش دختران به عنوان مادران آینده که نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند، پرداخت.

مدیرکل بهزیستی همدان با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت سلامت را برخورداری همه افراد از سلامت جسمی، روانی و روحی تعریف کرده است، افزود: ایجاد امنیت اقتصادی و قانونی مادران در جامعه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا قبل از وارد شدن به عرصه ایفای نقش آنها آمادگی لازم را داشته باسند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز