مدیرکل بهزیستی استان همدان

آموزش پیش از ازدواج ضرورت تشکیل یک خانواده موفق است

۱۳۹۵/۰۶/۲۴ - ۱۲:۲۵:۴۸
کد خبر: ۴۵۷۰۰۸
آموزش پیش از ازدواج ضرورت تشکیل یک خانواده موفق است
الوند گفت: آموزش های پیش از ازدواج از ضرورت های تشکیل یک خانواده موفق و تلاشی برای ارتقای توانمندی فردی جوانان در انتخاب همسر مناسب است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل بهزیستی استان همدان افزود: نهاد خانواده یکی از نهادهای مهم اجتماعی است که با ازدواج آغاز می شود و این تصمیم زمانی باید گرفته شود که اطلاعات و دانسته های افراد و تجربه و پختگی آنان در برابر بزرگی این تصمیم کامل شود.

وی ادامه داد: قبل از ازدواج قدرت و اختیار در انتخاب بسیار و دوری از تشکیل ساختارهای مشکل زا امکان پذیر است اما پس از ازدواج با شکل گیری ساختارها تنها می توان کارکردهای مشکل زا را کاهش داد و به ندرت می توان در ساختارها تغییر ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: با آموزش های پیش از ازدواج می توانیم از ازدواج های ناموفق و به تبع آن آسیب هایی همچون طلاق، همسر آزاری، کودک آزاری، خشونت های خانوادگی،اعتیاد، فرزندان تک سرپرست و بی سرپرست بکاهیم و احساس رضایتمندی، عزت نفس، احترام، انعطاف پذیری را در همسران و فرزندان آنها ارتقا دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان همدان تاکید کرد: آموزش های پیش از ازدواج در گذشته در خود خانوادها ارائه می شد اما تغییرات سریع دنیای کنونی و نیازهای جدید آن باعث شد که بخشی از این آموزش ها در نهادهای خارج از خانواده انجام شود.

الوند با بیان اینکه در برنامه آموزش پیش از ازدواج نه تنها آموزش در خود خانواده منتفی نمی شود بلکه آموزش های مدون متناسب با نیازهای روز جامعه کنونی به جوانان ارائه می شود گفت: برنامه آموزش پیش از ازدواج به عنوان یک برنامه پیشگیرانه و ارتقایی طراحی و اجرایی شده است که تاکنون شاهد آثار مثبت آن در بسترهای اجرایی این برنامه بوده ایم و این برنامه همچنان ادامه خواهد یافت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز