استاندار همدان:

برخی افراد به حد مدپرستی رسیده‌اند

۱۳۹۵/۰۷/۰۷ - ۱۲:۴۸:۵۹
کد خبر: ۴۶۲۸۱۶
برخی افراد به حد مدپرستی رسیده‌اند
محمدناصر نیکبخت گفت: برخی افراد به حد مدپرستی رسیده‌اند، باید زیاده‌روی و فخرفروشی را در زندگی مذموم بدانیم.

به گزارش خبرگزاری برنا،استاندار همدان ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان با تأکید بر اینکه امروز «تجمل» را در زیاده‌روی می‌بینند اما پوسته بر مغز غالب شده است، اظهار کرد: باید در خصوص این موضوع کار شود و موارد آلوده به تجمل‌گرایی شناسایی و راهکار مقابله با آن ارائه شود.

وی همه مباحث عملی جاری شده را دارای مباحث نظری دانست و بیان کرد: بزرگان باید این مسائل را رواج دهند.

نیکبخت با بیان اینکه باید الگوسازی کنیم، اظهار کرد: جامعه باید به این موضوع برسد که زیاده‌روی و فخرفروشی را تقبیح کند.

وی با بیان اینکه باید زیاده‌روی و فخرفروشی را در زندگی مذموم بدانیم، افزود: برخی افراد به حد مدپرستی رسیده‌اند.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه نمی‌خواهیم که با دوری از زیاده‌روی از همه تعلقات دنیا ببریم، تصریح کرد: باید از داشته‌ها و نعمات به وقت، با اعتدال و بدون اسراف استفاده کنیم چراکه زیاده‌روی و تعلق به دنیا موجب فراموشی یاد خدا می‌شود.

وی خواستار فرهنگ‌سازی در بسیاری از موارد شد و ادامه داد: با زور هیچ فرهنگی را نمی‌شود تزریق کرد؛ فرهنگی که زیبا و مناسب ترویج باشد جامعه خودجوش آن را می‌پسندد.

نیکبخت در پاسخ به مطلبی در خصوص تغییر مبلمان ادارات توسط برخی مدیران بعد از تغییر مدیریتی، گفت: راجع به تغییر مبلمان ادارات دولتی بعید می‌دانم چنین چیزی صحت داشته باشد چراکه ادارات چنین بودجه‌ای ندارند؛ مگر اینکه آن اداره غیر دولتی مانند دانشگاه‌ها آن هم دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی باشد که در دوره‌های قبل هم چنین مواردی وجود داشت.

وی به عدم تغییر مبلمان استانداری از زمان استانداری زبرجد اشاره کرد و یادآور شد: مبلمان کنونی استانداری تهیه شده از زمان زبرجد باقی مانده است و در سایر سیستم‌های دولتی نیز تغییر مبلمان توسط مدیریت را بعید می‌دانم.

استاندار همدان خواستار کمک اداره ارشاد به دانشگاه آزاد برای ادامه پیگیری بحث دلایل تجمل‌گرایی و سایر موارد شد و اظهار کرد: همه باید در مسائل پاسخگو باشیم که توصیه رهبر معظم انقلاب به ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها نیز در این زمینه موثر است.

وی با طرح این سؤال که مگر اساتید در تربیت دانشجویان واقعاً در ارتباط با بحث تجمل‌گرایی کاری کرده‌اند؟، گفت: روی جوانی که فردا قسمتی از سکان مملکت را به دست می‌گیرد کاری در این خصوص نشده است و این در حالی است که هیچ مسؤولی نداریم که دانشجو نبوده باشد.

نیکبخت با بیان اینکه در بسیاری از کشورها تجمل و فخرفروشی افراد به کارشان است اما اینجا به زیاد‌ه‌روی، اسراف و مدگرایی توجه می‎شود، اظهار کرد: باید در این زمینه بیشتر کار شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از مفاخر و بزرگان استان، افزود: در مورد مفاخر و بزرگان استان چه آنها که در قید حیات هستند و چه آنها که در قید حیات نیستند؛ سالانه برنامه معرفی و تجلیل را مد نظر داریم.

استاندار همدان با بیان اینکه سال گذشته بزرگداشت میرسیدعلی همدانی با حضور همه اقشار از دانشگاهیان، حوزه علمیه و... برگزار شد، اظهار کرد: امسال گرامیداشت سید‌جمال‌الدین اسدآبادی را در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه باید با مشارکت دانشگاه‌ها، مجامع و بخش خصوصی، این برنامه را با کمترین هزینه و البته کیفیت مناسب برگزار کنیم، به وضعیت نامناسب اعتبارات اشاره کرد و افزود: دولت از نظر اعتبارات مظلوم است که امیدواریم اوضاع بهتر شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز