رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید اقدام مهمی بود

۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۱۴:۳۱:۰۷
کد خبر: ۴۶۳۴۹۰
طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید اقدام مهمی بود
حبیب الله موسوی بهار:طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید اقدام مهمی بود که هزینه‎های درمان برای بیماران را به حداقل رسانده است.

به گزارش خبرگزاری برنا،حبیب‎الله موسوی‌بهار ظهر امروز در مراسم افتتاح طبقه دوم دانشکده پرستاری ملایر

با اشاره به پتانسیل‌های شهرستان ملایر گفت: این شهرستان توان و لیاقت توسعه بیشتر در حوزه علوم پزشکی را دارد و باید دانشکده پرستاری رشته‌های بیشتری نیز جذب کند.

وی با بیان اینکه کشور ما در حوزه علوم پزشکی بعد از انقلاب به نحو شایسته‎ای پیشرفت کرده است، گفت: در دوران جنگ تحمیلی حتی برخی خدمات پزشکی ما توسط پزشکان کشورهای دیگر ارائه می‌شد اما اکنون ما به بالاترین رشد و بالندگی در این حوزه رسیده‎ایم.

موسوی‎بهار تصریح کرد: امروز مفتخریم در تمام شهرستان‌های کشور پزشکان متخصص و فوق تخصص در بخش‌های مختلف فعال هستند و میزان مهاجرت بیماران به تهران و مراکز استان‌ها برای خدمات پزشکی به حداقل رسیده است.

وی با بیان اینکه مهاجرت برخی بیماران به تهران و مراکز استان‎ها خودخواسته است، گفت: ضریب اشغال بیمارستان‌ها نشان از توان بالای پیشرفت در حوزه پزشکی کشور دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه کشور از وابستگی به علوم پزشکی خارجی رها شده است، بیان کرد: ما حتی در گذشته پرستار خارجی داشتیم اما امروز در گرایش‌‌های مختلف پرستاری در مقاطع مختلف از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هم فارغ‎التحصیل داریم.

وی با بیان اینکه در بخش علوم پزشکی رتبه هفدهم دنیا را داریم، اظهار کرد: به بسیاری از اهداف سند چشم انداز 20 ساله دست یافته‎ایم.

موسوی‎بهار اظهار کرد: یکی از اقدامات در زمینه توسعه علمی، فرهنگی و گسترش اقتصاد مقاومتی جذب دانشجوی خارجی است که باید در این زمینه تلاش کرد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های متعددی در دنیا به دنبال کشف راز امنیت در کشور ما هستند، افزود: این امنیت دستاورد مدیریت رهبری، وحدت و همدلی و وجود توان علمی و امنیتی و دفاعی در کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه سخنانش افزود: طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید اقدام مهمی بود که هزینه‎های درمان برای بیماران را به حداقل رسانده است.

وی اظهار کرد: ده‌ها میلیارد تومان در ملایر در راستای ارائه خدمات بهداشتی هزینه شده که از آن جمله خرید دستگاه ام آر آی با هزینه‌ای بالغ بر 8 میلیارد تومان به عنوان دومین دستگاه ام آر آی دولتی در استان است که به بیماران خدمات ارائه می‌دهد.

 موسوی‎بهار یادآور شد: از سال گذشته به استان همدان 50 آمبولانس تخصیص داده شده که هشت دستگاه به شبکه بهداشت شهرستان ملایر اختصاص داده شده است.

رئیس دانشکده پرستاری ملایر نیز گفت: دانشکده پرستاری ملایر در سال 72 راه‎اندازی شد اما در سال 78 منحل شد و مجدداً در سال 92 فعالیت خود را آغاز کرد.

مصطفی میرزایی با بیان اینکه این دانشکده از بهمن 92 دانشجو جذب کرده است، افزود: به ترتیب در سال 92 تعداد 21 دانشجو، در سال 93، 25 دانشجو، در سال گذشته 38 دانشجو و در سال جاری 46 دانشجو در رشته پرستاری جذب کرده و 80 دانشجو اکنون از خوابگاه استفاده می‌کنند.

وی افزایش بهره‎وری منابع مالی، انسانی و فیزیکی، استقرار نظام نوین مالی در دانشکده، تعمیرات اساسی طبقه فوقانی دانشکده در مساحتی به ابعاد 800 متر مربع، ایجاد 9 کلاس آموزشی در طبقه دوم دانشکده، ساخت یک سالن کنفرانس برای برگزاری همایش‌ها، راه اندازی سالن مهارت‌های بالینی را بخشی از اهداف دانست.

رئیس دانشکده پرستاری ملایر گفت: در راستای جذب کادر هیأت علمی جذب یک نفر دکترای پرستاری، دو نفر کارشناس ارشد پرستاری و دو نفر ارشد پرستاری طرح تعهد خدمت داشتیم.

وی اضافه کرد: در بحث افزایش تجهیزات آموزشی یک‎هزار و 600 جلد کتاب فارسی و 20 جلد کتاب لاتین تحویل دانشکده شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز