مدیر خدمات شهری شهرداری همدان خبر داد

جمع‌آوری بیش از ۹۰ درصد زباله ها در همدان به صورت مکانیزه

۱۳۹۵/۰۸/۰۱ - ۱۲:۲۱:۰۰
کد خبر: ۴۷۲۲۷۴
جمع‌آوری بیش از ۹۰ درصد زباله ها در همدان به صورت مکانیزه
حسین خانجانی گفت: بیش از 90 درصد زباله‌های سطح شهر همدان به صورت مکانیزه جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر خدمات شهری شهرداری همدان درباره طرح مهندسی جانمایی مخازن زباله در همدان با بیان اینکه این طرح باعث حذف و اضافه شدن مخازن زباله در برخی از نقاط شهر شده است، اظهار کرد: این طرح باعث شده میزان حذف مخازن بیشتر از افزایش آنها شود.

وی با بیان اینکه طبق پیش بینی طرح جامع مدیریت پسماند مقرر شد 3 هزار مخزن زباله و 90 دستگاه درگیر جمع آوری زباله ها شوند، افزود: در حال حاضر جمع آوری زباله‌ها با یک‌هزار و 500 مخزن زباله و 40 دستگاه پرس زباله انجام می شود.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 90 درصد زباله‌های سطح شهر به صورت مکانیزه جمع آوری می شوند، بیان کرد: 10 درصد زباله‌ها به علت عدم دسترسی به برخی از معابر به صورت سنتی جمع آوری می شوند.

وی در خصوص شست و شوی مخازن زباله نیز با بیان اینکه علت آلایندگی مخازن زباله های دارای آب است که شهروندان در داخل مخازن می ریزند، ادامه داد: اگر شهروندان برخی از مسائل را رعایت کنند، میزان آلودگی‌های ناشی از شیرآبه‌ها 50 درصد کاهش خواهد یافت.

خانجانی با بیان اینکه در هر منطقه چهار دستگاه جدول شور وجود دارد که از این دستگاه ها برای شست وشوی مخازن زباله نیز استفاده می شود، افزود: این مخازن بنا به نیاز توسط این دستگاه شستشو می‌شوند.

وی با اشاره به جمع‌آوری پسماندها در فصل سرما نیز گفت: شیوه جمع‌آوری زباله در فصل سرما تفاوتی با فصل‌های دیگر ندارد و فقط تجهیزات مناسبی در اختیار کارگران قرار می‌گیرد.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان به برگزاری اولین جلسه ستاد عملیات زمستانی نیز اشاره کرد و گفت: اقدامات لازم برای جلوگیری از یخبندان و انجام برف‌روبی در فصل سرما پیش‌بینی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز