مدیرکل بهزیستی همدان خبر داد

وقوع ۱۴ مورد همسرآزاری در همدان طی ۶ ماه اخیر

۱۳۹۵/۰۸/۰۶ - ۰۹:۳۱:۱۱
کد خبر: ۴۷۴۷۴۳
وقوع ۱۴ مورد همسرآزاری در همدان طی ۶ ماه اخیر
حمیدرضا الونداز وقوع 14 مورد همسرآزاری در همدان طی 6 ماه اخیر امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل بهزیستی همدان در کارگروه بانوان و خانواده در همدان اظهار کرد: حدود یک ماه پیش در نشست کشوری کارشناسان مراکز فوریت‌های پزشکی در بابلسر، رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی، همدان را در کودک‌آزاری و خشونت خانوادگی جزء سه استان اول کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اعتراضی را به سازمان بهزیستی کشور به خاطر این مطلب کذب فرستادیم، گفت: بر اساس بررسی‎های به عمل آمده مشخص شد این آمار نادرست بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان در ادامه سخنانش با بیان اینکه سازمان بهزیستی 6 بخش برای مداخله با بحران‎های اجتماعی دارد که یکی از بخش‌های آن اورژانس اجتماعی است.

وی با بیان اینکه سال 1388، کودک‎آزاری و فرار از منزل 419 مورد بوده که در مراکز اورژانس ثبت اطلاعات شده است، گفت: در سال 92 این آمار به یک‎هزار و 263 مورد رسید.

الوند با بیان اینکه این موضوع در سال گذشته به تعداد 4 هزار و 217 در استان و در مرکز اورژانس اجتماعی به ثبت رسیده است، افزود: در سازمان بهزیستی یک همایش استانی در رابطه با آسیب‌های اجتماعی و برخورد و مداخله با این بحران‌ها برگزار شد.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی دقیق باعث کاهش رشد آسیب‎های اجتماعی می‌شود، در بخش دیگری از سخنانش افزود: در 6 ماهه امسال 14 مورد همسرآزاری به اورژانس اجتماعی اطلاع داده شده است.

مدیرکل بهزیستی همدان از گزارش 612 مورد کودک‎آزاری، 34 مورد فرار از منزل و 26 مورد بی‎سرپرستی خبر داد و افزود: این تعداد مواردی بوده که به مرکز مداخلات آسیب‎های اجتماعی گزارش شده و پرونده‌ای در این خصوص به دادگاه و مراجع ذیصلاح ارسال نشده است.

وی در ادامه با انتقاد به اینکه بسیاری از این آمارها واقعی نیست، افزود: سطح اطلاع‎رسانی در خصوص آسیب‎های اجتماعی در همه استان‎ها به نسبت جمعیت واقعی نیست.

الوند با بیان اینکه بعد از بررسی‎های صورت گرفته در 6 ماهه نخست سال ما چهار پرونده کودک‌آزاری داشتیم که دادگاه برای آنها حکم صادر کرده و پرونده آنها به مراجع قانونی ارجاع شده است افزود: این کودکان را از درون خانواده جدا کردیم و در مراکز شبه‌خانواده به ساماندهی آنها پرداختیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز