سند دار شدن بیش از ۸۱۴ هزار هکتار از اراضی همدان

۱۳۹۵/۰۸/۰۸ - ۱۲:۱۵:۳۵
کد خبر: ۴۷۵۵۰۳
سند دار شدن بیش از ۸۱۴ هزار هکتار از اراضی همدان
اسفندیار خزایی گفت: 814 هزار و 339 هکتار از اراضی منابع طبیعی این استان امسال سند دار شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: 814 هزار و 339 هکتار از اراضی منابع طبیعی این استان امسال سند دار شده است.

اسفندیار خزایی افزود: 354هکتار از اراضی منابع طبیعی این استان نیمه اول سال جاری موفق به دریافت سند تک برگی شدند.

وی اظهارکرد: با توجه به ضرورت اصلاح هندسی نقشه های سنواتی اجرای مقررات منابع طبیعی، هشت برگ سند به مساحت هشت هزار و 500 هکتار از اراضی ملی این استان طرح کاداستر اجرایی شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: با اجرای طرح کاداستر مالکیت دولت تثبیت و به روز می شود.

خزایی تاکید کرد: اجرای طرح کاداستر موجب کاهش تصرف اراضی ملی می شود و زمین خواران نمی توانند به بهانه ها و شگردهای مختلف به منابع طبیعی دست اندازی کنند.

وی رسیدگی به بیش از 215 هزار هکتار اراضی مورد اعتراض مردم در کمیسیونهای حل اختلاف (ماده واحده ) شهرستان ها را از دیگر فعالیت های شاخص امور اراضی این اداره کل برشمرد.

نقشه کاداستر نوعی نقشه برداری ثبتی است، یعنی نقشه برداری که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد.

در راستای دستیابی به اهداف چشم انداز افق 1404 بخش منابع طبیعی و ماده 9 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی انجام طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در دستور کار سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور قرار گرفت.

این طرح با هدف اصلاح نقشه های سنواتی تفکیک انفال، ایجاد سامانه کاداستر و ارتباط اطلاعات ثبتی و حقوقی و تبدیل اسناد دفترچه ای به سند تک برگی صورت گرفت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز