افزایش ۲ درصدی ازدواج و کاهش آمار طلاق درهمدان

۱۳۹۵/۰۹/۱۳ - ۱۰:۳۷:۰۳
کد خبر: ۴۸۸۸۷۲
افزایش ۲ درصدی ازدواج و کاهش آمار طلاق درهمدان
ربانی مهر گفت: در شش ماه نخست امسال ۱۰ هزار و ۲۵۰ ازدواج و یک هزار و ۹۶۱ طلاق در استان همدان به ثبت رسیده است

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در جلسه ساماندهی امور جوانان در فرمانداری ملایر با اشاره به آمار طلاق در استان همدان اظهار داشت: در شش ماه نخست امسال در ملایر یک هزار و ۶۱۷ طلاق و ۳۸۵ طلاق و در کل استان همدان نیز ۱۰ هزار و ۲۵۰ ازدواج و یک هزار و ۹۶۱ طلاق به ثبت رسیده است.

وی افزود: در این مدت آمار ازدواج ۲.۶ درصد افزایش و طلاق ۱.۸ کاهش داشته است.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان بابیان اینکه امروز در جامعه روزبه‌روز آمار ازدواج کاهش و آمار طلاق افزایش پیدا می‌کند، گفت: در استان‌هایی که وضعیت درآمدی و اقتصادی مناسب بوده آمار طلاق بسیار بالا است.

ربانی مهر خاطرنشان کرد: سن ازدواج در حال بالا رفتن بوده و فرزند آوری که از تأکیدات مهم رهبری بوده کاهش پیداکرده و فاصله گرفتن از سبک اسلامی یکی از عوامل مشکلات ازدواج است.

وی با اشاره به مجمع خیرین ازدواج بیان کرد: تشکیل مجمع خیرین ازدواج از مسائل مهم و اولویت‌های از سال گذشته بوده که ۱۱ دستگاه دولتی در آن نقش داشته و اقداماتی در این راستا صورت گرفته است.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان عنوان کرد: مجمع خیرین ازدواج نهاوند بیش از یک سال است که تشکیل‌شده و سال گذشته به بیش دو میلیارد ریال خیرین به این مجمع کمک کرده‌اند و سال گذشته ۷۰ زوج و امسال نیز ۵۰ زوج توسط مجمع خیرین ازدواج نهاوند به زیارت مشهد فرستاده‌شده‌اند.

ربانی مهر با اشاره به فعالیت مجمع خیرین ازدواج در همدان گفت: مجمع خیرین ازدواج همدان نیز اقدامات مؤثری انجام داده و برگزاری جشن گل‌ریزان با همکاری هتل باباطاهر و برگزاری کارگاه آموزشی برای ۸۰۰ زوج جوان از مهم‌ترین برنامه‌های این مجمع بوده است.

وی یادآور شد: هرگاه کاری به مردم سپرده شود هم ماندگارتر بوده و هم موفق عمل می‌کند و مسئولین باید از ظرفیت مردمی و تشکل‌های مردمی در امر ازدواج استفاده کنند همچنین مجمع‌های خیرین ازدواج فقط در بحث جهیزیه فعال نبوده و در کارهای فرهنگی نیز فعالیت داشته و در همین راستا کتابخانه تخصصی ازدواج در همدان راه‌اندازی می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز