رئیس فدارسیون روستایی و عشایری:

برای ترویج ورزش در روستاها ۱۳ میلیارد تومان بودجه لازم است

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۱۰:۳۷:۱۰
کد خبر: ۴۹۳۶۸۲
برای ترویج ورزش در روستاها ۱۳ میلیارد تومان بودجه لازم است
غلامرضا جعفری گفت: برای ترویج و رفع نیازهای ورزشی در روستاها امسال 130 میلیارد ریال از وزارت ورزش و جوانان بودجه خواستیم اما 800 میلیون تومان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس فدراسیون روستایی و عشایری کشور در مجمع سالیانه هیات روستایی و عشایری استان همدان اظهار کرد: هم اکنون 63 هزار روستا در کشور داریم که اگر بخواهیم بخشی از نیازهای ورزشی روستاها را تامین کنیم به 13 میلیارد تومان بودجه احتیاج است.

وی تصریح کرد: این مقدار بودجه مورد نیاز ما با توجه به دغدغه های مالی کشور از توان وزارت ورزش و جوانان خارج است اما در این بین ترویج ورزش در روستاها نیز لازم است.

وی اضافه کرد: توسعه ورزش روستایی تنها با هزینه های دولتی امکان پذیر نیست و نیاز است بخش خصوصی و خیرین ورزش دوست نسبت به کمک به ایجاد خانه ها و اماکن ورزش روستایی کمک کنند.

وی افزود: دولت برای نگهداری سالن های ورزشی روستایی نیز با مشکلاتی روبه رو است و بر این اساس بخش خصوصی و خیرین در این بخش حمایت کنند.

جعفری در ادامه با تاکید بر اینکه وظیفه فدراسیون روستایی و عشایری توسعه بخش همگانی است، گفت: ما وظیفه ای در قبال ورزش قهرمانی نداریم بلکه در تلاش برای شناسایی و آماده سازی نخبه ها و استعدادهای ورزش روستایی برای معرفی به ورزش قهرمانی هستیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون با فدراسیون کشتی بر سر کشتی چوخه مشکل داریم چرا که مشخص نیست متولی رشته چوخه کدام فدراسیون است و ضمن احترام و رابطه حسنه ای که با رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی داریم اما باید وضعیت این رشته روشن شود.

وی افزود: اغلب ورزشکاران در رشته کشتی با چوخه جودوکار هستند و از سویی این ورزش در روستاها انجام می شود و با این حال زیر نظر فدراسیون کشتی است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز