مدیرکل گمرک همدان:

صادرات ۹۶ میلیون دلار کالا از گمرک همدان

۱۳۹۵/۱۰/۰۷ - ۱۱:۵۹:۳۵
کد خبر: ۴۹۸۷۷۷
صادرات ۹۶ میلیون دلار کالا از گمرک همدان
جمال خشوعی با اعلام اینکه روند کاهش صادرات از گمرک همدان کُند شده است، گفت: ۹۶ میلیون دلار کالا از گمرک همدان به سایر کشورها صادر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل گمرک همدان اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه 96 میلیون و 638 هزار و 916 دلار انواع کالا از استان همدان به سایر کشورها صادر شده است.

وی وزن این میزان صادرات را 597 هزار و 119 تن اعلام کرد و گفت: میزان صادرات از گمرک استان همدان نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته و خوشبختانه روند کاهشی صادرات همدان کُند شده است.

وی کشمش، سیمان، لبنیات، سفال، شور و ترشیجات، سیب زمینی، چینی آلات بهداشتی و فرش را از جمله اقلام مهم صادراتی استان همدان برشمرد و گفت: زمینه برای انجام امور مربوط به صادرات در گمرک همدان فراهم است و مشکلی در این زمینه برای تجار وجود ندارد.

خشوعی با اشاره به اینکه در مدت مشابه سال گذشته 99 میلیون و 967 هزار و 119 دلار کالا از گمرک همدان به سایر کشورها صادر شده بود، گفت: این میزان کالا 799 هزار تن وزن داشته که مقایسه این دو کاهش 25 درصدی را نشان می دهد.

وی بیان کرد: کالاهای صادراتی استان همدان به کشورهای کشورهای امارات، ارمنستان، اتریش، اوکراین، اسلواکی، روسیه، عراق، عمان، قطر، سومالی، آلمان، هلند، ترکمنستان، آذربایجان صادر شده است.

خشوعی تصریح کرد: گمرک همدان امسال برنامه‌ریزی دقیقی برای افزایش میزان صادرات داشته ولی مشکلاتی که برای صادرات سیمان ایجاد شده سبب ایجاد اخلال در این برنامه‌ریزی و رسیدن به هدف شده است، مشکلاتی همچون جلوگیری از صادرات سیمان و بالا بردن تعرفه‌ها سبب کاهش صادرات همدان نیز شده است.

مدیرکل گمرک استان همدان اظهار داشت: برای صادرکنندگان سیمان مقرون به صرفه نیست و در حال حاضر در کشورهای دیگر از جمله سومالی و عمان بازاریابی می‌کنند که در آینده نزدیک شاهد رشد صادرات سیمان باشیم.

وی با بیان اینکه صادرات کشمش نیز از نیمه دوم سال قوت می‌گیرد، افزود: صادرات کشمش در آبان ماه در مقایسه با ماه قبل 40 درصد رشد داشته است.

خشوعی درباره واردات کالا از گمرک همدان نیز گفت: در 9 ماهه امسال 19 میلیون و 441 هزار و 754 دلار کالا به وزن 99 هزار و 943 تن از گمرک همدان وارد شده است.

وی با اعلام اینکه با اعلام اینکه در مدت مشابه سال گذشته 26 میلیون و 120 هزار دلار کالا از گمرک همدان وارد شده بود، تصریح کرد: واردات کالا از گمرک همدان در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز