مدیرکل ورزش و جوانان استان :

جشنواره همگانی «استعدادیابی ورزشی» اسفندماه در همدان برگزار می‌شود

۱۳۹۵/۱۰/۱۱ - ۰۹:۲۷:۲۵
کد خبر: ۵۰۰۱۳۱
جشنواره همگانی «استعدادیابی ورزشی» اسفندماه در همدان برگزار می‌شود
رسول منعم گفت: جشنواره همگانی استعدادیابی ورزشی هجدهم تا بیستم اسفند ماه به میزبانی استان همدان برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نشست هماهنگی جشنواره همگانی استعدادیابی ورزشی با حضور مدیرکل و معاون توسعه ورزش قهرمانی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش همدان و روسای هیات های همگانی، پینگ پنگ، اسکیت، جودو، کبدی و دوومیدانی برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در این نشست گفت: بدون تردید اجرای چنین رویدادی با توجه به کشف استعداد ها می تواند موجبات گسترش روز افزون فرهنگ همگانی شدن ورزش در کشور و کسب افتخار و ارتقا غرور ملی از طریق شناسایی استعدادها را در آینده و در میادین بین المللی المپیک ، جهانی و آسیایی فراهم آورد .

وی افزود: این جشنواره ورزشی به‌طور سراسری در تمامی استان‌های کشور برگزار خواهد شد و به هر استان 3 تا 5 رشته ورزشی برای برگزاری این جشنواره پیشنهاد داده‌شده است.

وی افزود: همدان جزو مستعدترین استان‌های ورزشی کشور است بنابراین رشته‌های ورزشی بیشتری در این استان به نسبت برخی استانهای دیگر مورد ارزیابی و استعدادیابی قرار می‌گیرد.

رسول منعم تصریح کرد: استان همدان بر اساس این زمان‌بندی در شش رشته ورزشی همگانی، پینگ پنگ، اسکیت، جودو، کبدی و دوومیدانی میزبان جشنواره همگانی استعدادیابی ورزشی است .

وی عنوان کرد: این رشته‌ها با انتخاب وزارت ورزش و جوانان و بر اساس عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها از سال 90 تا 93 که در اردوهای تیم ملی ورزشکاران حضور داشتند تعیین‌شده و انتخاب‌ها در موفقیت آن استان در مسابقات قهرمانی کشور، قهرمانی آسیا و یا المپیک مدنظر بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اظهار داشت: این گونه استعدادیابی‌ها باید سالها پیش انجام می‌شد چرا که در نتیجه چنین برنامه‌هایی قهرمانان بزرگ کشوری و جهانی کشف و معرفی می‌شوند.

وی اظهار داشت: دو بحث جشنواره و استعدادیابی موردنظر است و  جشنواره همگانی استعدادیابی ورزشی همدان هجدهم تا بیستم اسفند ماه به میزبانی شهر همدان برگزار می‌شود.

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست خاطر نشان کرد: برگزاری این جشنواره ها در راستای اجرای طرح آمایش ورزش قهرمانی استان ها و تفکیک رشته های برتر استان در دو بخش آقایان و بانوان با هدف شناسایی استعدادهای ورزشی ، توسعه سلامت و نشاط عمومی در بین نوجوانان و خانواده های آنان ، تحرک بخشی به فعالیت های استعداد یابی هیات های ورزشی برنامه ریزی و اجرا می گردد

وی با اشاره به قشر هدف این جشنواره گفت: هدف اصلی این جشنواره رده سنی 8 تا 14 سال خواهد بود که بیشترین مخاطب در این برنامه آموزش‌وپرورش است.

علی ضمیری کامل افزود: پس از غربالگری  و انجام تست‌های مربوطه  نفرات منتخب به استان معرفی‌شده و در روزهای برگزاری جشنواره با حضور کارشناسان و مسئولان فدراسیون تست نهایی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه همدان از سایر استان‌ها در این زمینه جلوتر است چراکه از ابتدای سال اقدامات زیادی برای استعدایابی صورت گرفته است.

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: یکی از برنامه ها و اولویت ما در اداره کل تجهیز پایگاه قهرمانی استان بوده است و ظرف دو هفته آینده تجهیزات جدید و به روز ورزش در این مکان نصب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استعدادهای برتر و خانواده‌های آن‌ها باید به جشنواره دعوت و از آن‌ها تجلیل شود، افزود: برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه این رقابت ها بسیار مهم می باشد و از هیات های ورزشی می خواهیم نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.

ضمیری کامل گفت: خانواده‌ها و مراکز ورزشی می‌توانند در رشته‌های همگانی، پینگ پنگ، اسکیت، جودو، کبدی و دوومیدانی افراد مد نظر خود را برای استعدایابی اولیه در روز افتااحیه و اختتامیه حاضر کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز