مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان

توسعه ملی جز در سایه توسعه روستایی محقق نمی شود

۱۳۹۵/۱۰/۱۹ - ۱۱:۴۰:۲۴
کد خبر: ۵۰۳۴۵۸
توسعه ملی جز در سایه توسعه روستایی محقق نمی شود
ظفری مقاوم سازی و نوسازی مسکن روستایی را مصداق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: توسعه ملی جز در سایه توسعه روستایی محقق نمی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان مقاوم سازی و نوسازی مسکن روستایی را مصداق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: توسعه ملی جز در سایه توسعه روستایی محقق نمی شود.

حسن ظفری در خصوص ساخت و ساز مجاز در روستاها گفت: جامعه روستایی جامعه هدف ما و رعایت مقررات و ضوابط ساخت مسکن در آن وظیفه ما است.

وی با تاکید بر اینکه ضوابط و مقررات ملی ساختمان باید در ساخت و ساز روستایی رعایت شود یادآور شد: باید این مقررات را به جامعه روستایی تبیین کنیم تا نسبت به ساخت مسکن با دانش روز پیش بروند.

وی خواستار بومی کردن به هنگام دانش شد و بیان کرد: باید از دانش مهندسی و متدهای علمی روز مبتنی بر خرد جمعی و به دور از حاشیه استفاده کنیم.

ظفری گفت: امروز این اراده در استان همدان شکل گرفته تا با استفاده از متدهای روز و رعایت مقررات و ضوابط ساختمانی از منابع مان صیانت کنیم که این همان تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: با ابلاغ دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر مقاوم سازی و نوسازی سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی، اجرای این طرح از سال 84 آغاز شد.

وی گفت: در این راستا بر اساس سرشماری سال 90 بالغ بر 175 هزار و 239 واحد مسکن روستایی در استان همدان وجود دارد که تاکنون 49 درصد این واحدها بهسازی و نوسازی شده اند.

ظفری ادامه داد: در شهرستان ملایر نیز 28 هزار و 122 واحد مسکن روستایی داریم که تاکنون 52 درصد از این واحدها نوسازی و مقاوم سازی شده اند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز