فرهنگسراها بایستی متناسب با نیاز محله کار کرده و محله محور باشند

۱۳۹۵/۱۱/۰۳ - ۱۰:۵۵:۴۸
کد خبر: ۵۰۹۳۱۲
فرهنگسراها بایستی متناسب با نیاز محله کار کرده و محله محور باشند
سید مصطفی موسوی در جلسه مشترک کمیته سمن های مدیریت شهری استان و سمن های استانداری همدان با بیان اینکه مباحث اجتماعی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری است، اظهار کرد: باید فرهنگسراها متناسب با نیاز محله کار کرده و محله محور باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ سید مصطفی موسوی در جلسه مشترک کمیته سمن های مدیریت شهری استان و سمن های استانداری همدان با بیان اینکه مباحث اجتماعی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری است، اظهار کرد: باید فرهنگسراها متناسب با نیاز محله کار کرده و محله محور باشند.

وی ضمن تأکید بر شناسایی آسیب‌های اجتماعی و اتخاذ تدابیر در جهت کاهش آنها در اولویت نخست مباحث اجتماعی شهر، یادآور شد: بازآفرینی اجتماعی از نیازهای محلات حاشیه شهر است و این مسئله قبل از بازآفرینی کالبدی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیته سمن‌های مدیریت شهری استان همدان بیان کرد: کالبد شهر را افکار شهروندان می‌سازد و تا فرهنگ قوی شهروندی نداشته باشیم، نمی‌توان شهر زیبایی داشت.

وی با بیان اینکه اکثر فرهنگسراها در محلات حاشیه‌ای ساخته شده‌اند، گفت: این فرصتی است تا ساکنین آنها را توانمند کنیم و آموزش‌های لازم ارائه شود.

موسوی با اشاره به اینکه نیاز است تبلیغات گسترده‌ای از فعالیت فرهنگسراها در میان مردم انجام گیرد تا بیشترین بهره‌برداری از فضای آن شود، گفت: درخواست استفاده از فرهنگسراها از جانب سمن‌ها وصول نشده و شهرداری از برنامه‌های سمن‌ها که در راستای ماموریت‌های آن باشد استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه چشم‌انداز شهر همدان گردشگری است، افزود: ساماندهی خانه مسافرها در جذب مسافر بسیار تأثیرگذار است و لازم است همه دستگاه‌ها با همکاری مثبت موجب شوند، تا هرچه زودتر این مسئله به نتیجه برسد.

رئیس کمیته سمن‌های مدیریت شهری استان همدان خاطرنشان کرد: شهرداری همدان آموزش‌های شهروندی خود را بر پایه مسائل قرآنی پایه‌ریزی کرده است و آموزه‌های قرآنی اصلی‌‌ترین مرجع آموزش‌های شهروندی است.

وی با تأکید بر اینکه سمن‌ها می‌توانند طرح‌های خود را به کمیته سمن‌های مدیریت شهری ارائه دهند، گفت: طرح‌های سمن‌ها در کمیته هماهنگی سمن‌های مدیریت شهری بررسی می‌شود و از طرح‌های برتر حمایت خواهد شد.

موسوی یادآور شد: شهرداری فضاها و امکانات خود را در اختیار سمن‌های فعال قرار می‌دهد و همکاری و تعامل مناسبی میان سمن‌ها و شهرداری برقرار است.

وی به هدف از تدوین سند تعامل و همکاری سمن‌های مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: هدف از تدوین این سند، بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها در راستای انجام مأموریت‌های شهرداری و استفاده از امکانات شهرداری در برنامه‌های سمن‌ها بوده است.

رئیس کمیته سمن‌های مدیریت شهری استان همدان خاطرنشان کرد: پرداختن به مسایل اجتماعی و فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه هزینه‌های بعدی را به مراتب کاهش داده و جامعه را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد.

وی در پایان ضمن تأکید بر اینکه سمن‌ها با همکاری یکدیگر و سایر دستگاه‌ها باید جامعه‌ای خوب بسازند که بستر رشد انسان‌ها باشد، بیان کرد: حوزه‌های مأموریتی و وظایف شهرداری بسیار گسترده است و بنابراین اکثر سمن‌ها می‌توانند با شهرداری وارد همکاری شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز