معاون وزیر ورزش و جوانان

همدان یکی ازفعال ترین استانهای کشوردرحوزه جوانان است

۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۰۸:۲۹:۱۷
کد خبر: ۵۱۸۸۰۳
همدان یکی ازفعال ترین استانهای کشوردرحوزه جوانان است
رستمی درسفر به شهرستان نهاوند گفت: همدان یکی ازفعالترین استانهای کشوردرحوزه جوانان است .

معاون ساماندهی امورجوانان وزارت ورزش و جوانان در حاشیه سفر خود به همدان در گفتگو با برنا گفت: به منظورحمایت از فعالیتهای تولیدی جوانان و توسعه اشتغال به سمن های جوانان که در حوزه کارآفرینی طرحهای فراگیر ارائه دهند تا یک میلیارد ریال وام با سود چهار درصد پرداخت می شود.

 محمد رضا رستمی افزود: هچنین به منظور حمایت از کارآفرینی سمن ها به طرحهای محلی تا 70 میلیون ریال و به طرحهای ملی تا سقف 500 میلیون ریال وام پرداخت می شود.

وی توسعه سمن ها را از اولویت های دولت یازدهم ذکر کرد و گفت: در راستای توسعه مشارکت مردم و به ویژه جوانان ، دولت توجه ویژه ای به توسعه سمن ها داشته و زمینه گسترش آنها را فراهم آورده است به گونه ای که از تعداد 50 سمن موجود کشور تا قبل از دولت تدبیر این تعداد در حال حاضر به یک هزار و 500 سمن رسیده و تا پایان سال به 2 هزار و 500 سمن افزایش خواهد یافت.

خانه های جوانان در سطح کشور راه اندازی می شود

وی ادامه داد: خانه های جوانان در سطح کشور راه اندازی می شود و موضوع تشکیل و ایجاد خانه های جوانان برای نخستین بار در کشور در دولت یازدهم انجام گرفت که تاکنون 15 خانه جوانان تشکیل شده که امروز یکی از آن ها در شهر همدان راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه این خانه ها برای بررسی مسائل جوانان در سال آینده توسعه می یابد گفت: به منظور توسعه خانه های جوانان و فراهم آوردن بستر فعالیتهای آنان 500 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این مراکز در سال 96 اختصاص داده شده است.

یک میلیون و 100 هزار متقاضی وام ازدواج در سال جاری وام پرداخت شد

وی ادامه داد: به یک میلیون و 100 هزار متقاضی وام ازدواج در سال جاری وام پرداخت شد و دولت تدبیر با وجود مشکلات و محدودیتهای مالی و اعتباری وام ازدواج را از 30 میلیون ریال به 100 میلیون ریال افزایش داد که در این راستا تا کنون به800 هزار نفر از متقاضیان وام پرداخت شده و تا پایان سال به 300 نفر دیگر پرداخت می شود که در مجموع در سال 95 یک میلیون و 100 هزار نفر وام 100 میلیون ریالی دریافت کرده اند .

وی جمعیت جوان را یک فرصت برای کشور عنوان کرد و افزود: سیاست دولت حمایت قاطع از جوانان و به ویژه نخبگان است تا به این طریق مانع از خروج آنان از کشور شود زیرا خروج آنان باعث می شود به جای استقلال ما شاهد وابستگی باشیم .

وی دادن آزادی به جوانان را امری لازم برای ظهور استعداد و اندیشه های آنها ذکر کرد و گفت: هر نسلی با نسل دیگر متفاوت و از اندیشه های جدید برخوردار است که این اندیشه ها نیاز به آزادی دارد تا بتواند در عرصه های مختلف حضور پیدا کرده و اندیشه های خود را بیان کنند.

نقش مشارکت مردم در تحکیم پایه های جمهوریت نظام

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش تاکید کرد: هر سیاستی که مانع آزادی برای جوانان شود تا آنها احساس ناکامی کنند منجر به خدشه دار شدن انقلاب می شود.

وی گفت: بر خلاف آنچه که بعضی ها معتقدند و مدام در بلندگوهای خود می گویند ما اعتقاد نداریم که جوانان از آزادی سوء استفاده می کنند بلکه آنها علاقه مند به جمهوری اسلامی بوده و از نظر اخلاقی نیز پایبند هستند .

رستمی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش مشارکت مردم در تحکیم پایه های جمهوریت نظام گفت: مشارکت مردم در عرصه های مختلف همواره نجات دهنده نظام اسلامی از تهدیدات دشمنان است.

مشارکت سیاسی در انتخابات آینده را تقویت کننده جمهوریت نظام

وی افزود: در راهپیمایی 22 بهمن امسال این مشارکت اجتماعی و سیاسی مردم را شاهد خواهیم بود که چگونه توطئه های دشمن را نقش بر آب خواهد کرد .

وی مشارکت سیاسی در انتخابات آینده را تقویت کننده جمهوریت نظام عنوان کرد و گفت: مردم با مشارکت سیاسی خود که تجلی آن در انتخابات سال آینده بروز پیدا خواهد کرد باید مانع از آن شوند که افکار نامربوط در جامع رشد پیدا کند زیرا مشارکت پایه های نظام را تقویت می کند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز