رئیس اداره ثبت احوال نهاوند خبر داد

افزایش دو درصدی آمار ازدواج در نهاوند

۱۳۹۵/۱۱/۲۸ - ۰۸:۳۰:۰۶
کد خبر: ۵۲۱۷۹۰
افزایش دو درصدی آمار ازدواج در نهاوند
روح اله مهدوی گفت: در این مدت یک هزار و 648 مورد واقعه ازدواج به ثبت رسیده که نسبت با مدت مشابه سال گذشته که یک هزار و 651 مورد بوده 2 درصد افزایش داشته است یعنی به طور متوسط در هر شبانه روز 6 مورد ازدواج در نهاوند صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس اداره ثبت احوال نهاوند در شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی نهاوند افزود: تعداد نوزادان متولد شده سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 2 هزار و 899 نفر بوده اند با کاهش 8/9 درصد روبرو بوده است.

وی افزود: از مجموع نوزادان متولد شده سال جاری یک هزار و 394 نفر را پسران و یک هزار و 248 نفر را دختران و همچنین از این میزان یک هزار و 267 نفر مربوط به شهر و یک هزار و 375 نفر روستایی بودند.

مهدوی نسبت جمعیتی در شهرستان را 112 پسر در مقابل 100 دختر ذکر کرد و گفت: با توجه به تعداد نوزادان متولد شده سال جاری نسبت جمعیتی این شهرستان 111 و هفت دهم است که از نسبت جمعیتی کشور بالاتر می باشد و نرخ خام ولادت نیز برابر با 16 و چهار دهم است .

وی به واقعه وفات در شهرستان اشاره کرد و گفت: در 10 ماهه امسال 856 واقعه فوت در شهرستان به ثبت رسیده که 513 مورد آن را مردان و 343 نفر را زنان تشکیل می دهند و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 852 مورد بوده ، پنج درصد افزایش را نشان می دهد که از این تعداد 825 مورد در مهلت قانونی به ثبت رسیده است .

وی بیشتری عامل فوت در نهاوند را بیماریهای قلبی عروقی ذکر کرد و افزود: نرخ خام فوت در این شهرستان پنج و سه دهم درصد که از میانگین استان کمتر است و عمده ترین علت مرگ و میر در سال جاری را بیماریهای قلبی و عروقی با 43 درصد از مجموع عوامل فوت به خود اختصاص داده است .

مهدوی در خصوص واقعه ازدواج نیز گفت: در این مدت یک هزار و 648 مورد واقعه ازدواج به ثبت رسیده که نسبت با مدت مشابه سال گذشته که یک هزار و 651 مورد بوده 2 درصد افزایش داشته است یعنی به طور متوسط در هر شبانه روز 6 مورد ازدواج در نهاوند صورت گرفته است.

وی گفت: در خصوص واقعه طلاق نیز در سال جاری 320 مورد طلاق در نهاوند به ثبت رسیده که در مقایسه با سال گذشته که 367 مورد بوده 12 و هشت دهم درصد کاهش داشته است.

وی گفت: در برابر هر پنج ازدواج یک واقعه طلاق صورت گرفته که در مقایسه با میانگین استان که چهار و نیم بوده کمتر است.

رئیس اداره ثبت احوال نهاوند در ادامه به صدور کارت هوشمند اشاره کرد و گفت: از ابتدای صدور کارت هوشمند در سطح شهرستان 49 هزار درخواست اخذ شده که 32 هزار آنها مربوط به سال جاری است و از این میزان تعداد زیادی کارت هوشمند صادر شده که با وجود ارسال پیامک برای افراد متقاضی هنوز تعدادی از آنها برای دریافت خود اقدامی نکرده اند که طبق قانون یک سال پس از صدور آنها باطل خواهد شد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز