۳۱ درصد واجدین شرایط در همدان کارت هوشمند خود را تحویل گرفتند

۱۳۹۵/۱۲/۱۱ - ۰۸:۱۰:۰۵
کد خبر: ۵۲۸۳۵۹
۳۱ درصد واجدین شرایط در همدان کارت هوشمند خود را تحویل گرفتند
محمود علیپور با بیان اینکه بیش از 31 درصد واجدین شرایط کارت هوشمند خود را تحویل گرفتند، ابراز داشت: طبق بخشنامه سازمان ثبت احوال کشوری همه افراد بالای ۱۵ سال باید تا پایان سال کارت ملی هوشمند داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل ثبت احوال استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای آغاز طرح هوشمند ملی در استان تاکنون 454 هزار و 827 درخواست کارت هوشمند ملی اخذ شده که از این تعداد 295 هزار و 861 کارت صادر و تحویل شده است.

 

وی افزود: سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، طی یک طرح برنامه ریزی شده مقرر است که کارت هوشمند ملی را جایگزین کارت شناسایی فعلی قرار دهد.

 

وی تصریح کرد:علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملی، کارتهای جدید با عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی این فرصت را فراهم می کند تا افراد به شیوه های امن وارد فضای دیجیتال شوند و از خدمات آن بهره لازم را بگیرند.

 

مدیرکل ثبت احوال استان همدان با بیان اینکه بیش از 31 درصد واجدین شرایط کارت هوشمند خود را تحویل گرفتند، ابراز داشت: طبق بخشنامه سازمان ثبت احوال کشوری همه افراد بالای ۱۵ سال باید تا پایان سال کارت ملی هوشمند داشته باشند.

 

علیپور خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 277 هزار و 663 درخواست کارت هوشمند ملی اخذ شده که از این تعداد 189 هزار و 716 کارت صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 162 درصدی برخوردار بوده است.

 

وی بیان داشت: در فرآیند ثبت‌نام از افراد مجموعا مبلغ 27 هزار و 500 تومان اخذ می شود که از این میزان 20 هزار تومان برای ثبت نام اولیه و 7 هزار و 500 تومان توسط دفاتر پیشخوان اتخاذ می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز