فعالیت ۵۷۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان

۱۳۹۵/۱۲/۱۷ - ۰۵:۱۱:۱۰
کد خبر: ۵۳۱۵۰۷
فعالیت ۵۷۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد  استان
هادی فیض منش افزود: در حال حاضر بیش از 570 کانون فرهنگی و هنری در مساجد این استان تأسیس شده است که 98 درصد آنان در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: در برنامه پنجم توسعه 25 درصد مساجد به کانون های فرهنگی و هنری مجهز شدند که در برنامه ششم توسعه تمامی مساجد این استان زیرپوشش این کانون ها قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: 283 کتابخانه در مساجد استان نیز فعال هستند و در سال جاری 120 قفسه کتاب ، 30 عدد میز مطالعه و 120 صندلی به 30 کتابخانه با اعتبار 300 میلیون ریال به کتابخانه های مساجد اهدا شده است.

فیض منش بیان کرد: همچنین 24 کانون تخصصی در رشته های مختلف از جمله همایش و مراسم ها، مهدویت، کتابخانه ای، سمعی و بصیری، آی تی ، قرآن و نماز در استان در حال فعالیت است.

وی افزود: هشت مرکز خانه دیجیتال در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان فعالیت می کنند که این مراکز در کنار مساجد تشکیل تا از اینترنت پاک و کافی نت و نرم افزار های تولیدی روز بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه بیست و چهارمین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد 25 اسفند در همدان برگزار می شود افزود: مسجد از مهم‎ترین پایگاه‎های فرهنگی و مذهبی مسلمانان است و در قرآن و عترت آثار و برکات فراوانی را برای آن بر شمرده‌‏اند.

فیض منش خاطرنشان کرد: در این همایش از فعالان کانون های مساجد و ائمه جماعات تقدیر می شود.

مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد خاستگاه تربیت هنرمندان متعهد دینی در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز