دبیر خانه کارگر استان همدان:

استاندار جدید همدان باید حضور پررنگ‌تری بین جامعه کارگری داشته باشد

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۱۳:۰۹:۰۴
کد خبر: ۷۷۸۷۰۸
استاندار جدید همدان باید حضور پررنگ‌تری بین جامعه کارگری داشته باشد
چنگیز اصلانی گفت: مسوولان به ویژه استاندار جدید همدان باید حضور پررنگ‌تری بین جامعه کارگری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، چنگیز اصلانی در گردهمایی کارگری استان همدان به مناسبت سالروز تصویب قانون کار 29 آبان‌ماه در خانه کارگر با بیان اینکه در حال حاضر کشور دارای 13 میلیون و 500 هزار شاغل در بخش کارگری است، اظهار کرد: تعداد جامعه کارگری استان همدان 300 هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه قانون کار دارای 230 ماده قانونی است، افزود: جای بسی خرسندی است که این قانون به تصویب رسیده و همین قانون است که کف عدالت جامعه کارگری است اما متاسفانه مشکل جامعه کارگری در عدم آن است.

دبیر خانه کارگر استان همدان با تاکید بر اینکه معتقدم این قانون سهوی از سوی مدیران کشور اجرا نمی‌شود، گفت: انقلاب اسلامی ما براساس عدالت پایه‌گذاری شده است بنابراین مسوولان به ویژه استاندار جدید همدان باید حضور پررنگ‌تری بین جامعه کارگری داشته باشند.

وی با بیان اینکه کشور ما بسیار ثروتمند و توانمند است که باید از ظرفیت آن بهره برد، اظهار کرد: با این وجود جامعه کارگری به امنیت معیشت و اقتصاد نیازمند شده است.

اصلانی کارگران را پشتوانه نظام عنوان کرد و با ابراز ناخرسندی از اینکه هم‌اکنون 80 درصد از کارگران به عنوان نیروهای فعال کشور زیر خط فقر و با حقوق ماهیانه یک‌میلیون و 200 هزار تومان در حال زندگی هستند، خاطرنشان کرد: در این شرایط هم باخبر می‌شویم در کشور 230 هزار میلیارد تومان کالا احتکار می‌شود که جای تاسف دارد.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی نیروی کار کشور در حال ایستادگی است و با تمام ظرفیت کار و تولید را انجام می دهد اما این وظیفه مسوولان است که امنیت اقتصادی را برای این افراد ایجاد کنند.

دبیر خانه کارگر استان همدان با اظهار تاسف از اینکه متاسفانه در کشور ما مدیران دلسوز به مانند مسوولان دوران جبهه و جنگ نداریم، گفت: همه ما شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی سر داده‌ایم تا با رونق تولید در داخل به بیگانه متکی نباشیم.

وی با بیان اینکه معتقدیم باید با دشمن جنگید و روی پای خود ایستاد، افزود: در درجه اول مشکل کارگران عدم اجرای قانون کار در کشور و در مراحل بعدی مشکل معیشت است که باید توسط مسوولان حل شود.

اصلانی با تاکید بر اینکه براساس تورم ایجاد شده شناور بودن دستمزدهای کارگری خواسته اصلی جامعه کارگری است، اظهار کرد: امروز اگر مسوولان وفاق ملی می‌خواهند باید به درد و دغدغه مردم توجه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز