مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

آینده گردشگری ایران در طبیعت‌گردی و بوم‌گردی روستایی است

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۲:۵۴:۴۰
کد خبر: ۷۹۷۱۰۴
آینده گردشگری ایران در طبیعت‌گردی و بوم‌گردی روستایی است
علی مالمیر بیان کرد: آینده گردشگری ایران در طبیعت‌گردی و بوم‌گردی روستایی است و یکی از نتایج و عصاره‌های رویداد «همدان 2018» گردشگری روستایی است.

پبه گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان امروز در نشست با مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری همدان ضمن تأکید بر توجه به بوم‌گردی اظهار کرد: اگر بتوانیم نوع نگاه روستاییان را به مقوله گردشگری جذب کنیم، کارهای خوبی در استان شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نوع نگاه در گردشگری روستایی باید تغییر یافته و آموزش داده شود افزود: در دنیای گردشگری امروز توجه به گردشگری روستایی از اهمیت بالایی برخوردار است و جذب گردشگران زیادی را به همراه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان بیان کرد: آینده گردشگری ایران در طبیعت‌گردی و بوم‌گردی روستایی است و یکی از نتایج و عصاره‌های رویداد «همدان 2018»  گردشگری روستایی است.

وی با تأکید بر اینکه مشارکت‌پذیری باید سرلوحه کارها قرار گیرد خاطرنشان کرد: تغییر بینش و آموزش مردم روستاها همچنان پربارتر از قبل در اولویت برنامه‌های معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی و دفتر امور روستایی استان قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری همدان نیز با تأکید بر اینکه در راستای معرفی هرچه بهتر روستاهای هدف گردشگری استان باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد اظهار کرد: در سال‌های گذشته کمتر شاهد ورود اداره‌کل میراث فرهنگی به پروژه‌های عمرانی بودیم اما اقدامات خوبی در دو سال اخیر انجام گرفته است.

ظاهر پورمجاهد تصریح کرد: ترویج و تقویت بوم‌گردی و گردشگری روستایی در اولویت کارهای استان قرار دارد که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های متولی جشنواره‌های روستایی به بیش از یک روز افزایش یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز