رییس اتحادیه قصابان:

در همدان با کمبود گوشت مواجه هستیم/ دام های مولد همدان به کشورهای عراق و کویت صادر شد

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۱۰:۳۷:۱۹
کد خبر: ۸۱۳۹۲۶
در همدان با کمبود گوشت مواجه هستیم/ دام های مولد همدان به کشورهای عراق و کویت صادر شد
علی اکبر سپهری وفا اظهار کرد: در حال حاضر همدان با کمبود گوشت مواجه بوده و این امر در گرانی آن تاثیر دارد بنابراین جبران این کمبود نیازمند واردات 20 تن گوشت در هفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رییس اتحادیه قصابان و آلایش دامی همدان با بیان اینکه میزان عرضه گوشت در استان متناسب با تقاضا نیست، گفت: پایین بودن عرضه نسبت به تقاضا می طلبد از دام های وارداتی به همدان نیز تخصیص یابد.

علی اکبر سپهری وفا با بیان کرد: تثبیت و کاهش قیمت گوشت در این استان نیازمند توجه به شبکه توزیع و اختصاص دام های وارداتی به همدان است.

وی یادآوری کرد: طبق گفته مسئولان ملی روزانه 50 هزار راس دام وارد کشور می شود که تنها مصرف استان تهران 15 هزار راس در روز است.

سپهری وفا اضافه کرد: در حال حاضر همدان با کمبود گوشت مواجه بوده و این امر در گرانی آن تاثیر دارد بنابراین جبران این کمبود نیازمند واردات 20 تن گوشت در هفته است.

رییس اتحادیه قصابان و آلایش دامی همدان افزود: اداره کل پشتیبانی امور دام استان دنبال دریافت سهمیه از گوشت های وارداتی به کشور و اتحادیه قصابان نیز متقاضی آن است.

سپهری وفا اظهار داشت: در صورت تامین نشدن گوشت مورد نیاز و مصرفی شهروندان همدان احتمال گرانی آن تا پایان سال نیز متصور است.

به گفته وی یکی از مهمترین علل گرانی گوشت قرمز در این استان، قاچاق دام به دیگر مناطق است که با وجود هشدار این موضوع توسط اتحادیه قصابان، اما دیر نسبت به جلوگیری از خروج دام اقدام شد.

رییس اتحادیه قصابان و آلایش دامی همدان مدعی شد: دشمنان برای ضربه زدن به کشور در حوزه خروج دام های مولد و ماده سرمایه گذاری کردند و بخش زیادی از دام های مولد همدان به کشورهای عراق و کویت ارسال شد.

سپهری وفا اضافه کرد: بنابراین با وجود پیشگیری و ممنوعیت خروج دام زنده، این اقدام تاثیر محسوسی در کاهش قیمت گوشت قرمز نداشته است.

به گفته رییس اتحادیه قصابان و آلایش دامی همدان، میزان مصرف روزانه گوشت قرمز در شهر همدان 14 تا 15 تن است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز