امحا بیش از ۳۳ تن مواد دامی فاسد در ایام نوروز

۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۰۷:۳۷:۰۰
کد خبر: ۸۳۱۲۸۰
امحا بیش از ۳۳ تن مواد دامی فاسد در ایام نوروز
محمودرضا رسولی از معدوم‌سازی بیش از 33 هزار کیلوگرم مواد خام دامی غیر بهداشتی در استان همدان طی ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل دامپزشکی استان همدان از معدوم‌سازی بیش از 33 هزار کیلوگرم مواد خام دامی غیر بهداشتی در استان همدان طی ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: طرح تشدید کنترل بهداشتی در حوزه تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی طی ایام نوروز اجرا شده است.

 وی گفت: در این مدت 33 هزار و 99 کیلوگرم مواد خام دامی غیر بهداشتی و غیرقابل مصرف در همدان ضبط و معدوم‌سازی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه این طرح از 25 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا 17 فروردین‌ماه ادامه داشت گفت: به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی در مرکز استان و شهرستان‌های همدان همزمان با سراسر کشور تشکیل، ساماندهی و تجهیز شد.

 وی با اشاره به فعالیت 28 اکیپ نظارتی در سطح استان افزود: در اجرای طرح 5 هزار و 317 مورد بازرسی از اماکن تولید، توزیع، بسته‌بندی و عرضه مواد خام دامی صورت گرفت.

 رسولی با بیان اینکه در طرح نوروزی اداره دامپزشکی استان 33 هزار و 99 کیلوگرم مواد خام دامی غیربهداشتی و غیر قابل مصرف از زنجیره غذایی مردم حذف و معدوم‌سازی شد خاطرنشان کرد:‌ 107 واحد متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه در طول اجرای طرح 24 واحد متخلف به علت عدم رعایت اصول بهداشتی پلمب شد گفت: 11 واحد متخلف به دادگاه و 87 واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان ضمن تقدیر از تلاش‌های کارکنان دامپزشکی استان بیان کرد: در مدت اجرای طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز با 18 خودروی عرضه‌کننده فرآورده‌های خام دامی به صورت غیرمجاز برخورد قانونی شد و بیش از 5 هزار نفرساعت نیز فعالیت انجام گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز